ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات (93/12/22)

ایران کنفرانس

ابلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها خبر داد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر و با اشاره به تغییرات اعمال شده در این آیین نامه، افزود: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شد مورد اعتراض برخی از دانشجویان بود و نیاز به بازنگری داشت، که پس از اعمال تغییرات به دانشگاهها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، آیین نامه جدید به گفته معاون آموزشی وزارت علوم سه تغییر عمده داشت که عبارت است از: تغییر اول این است که قرار شد میانگین معدل کارشناسی که 16 بود با توجه به نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف طرازبندی شود. تغییر دوم این است که شیوه امتیازدهی به مقالات که بر اساس ارتقای دانشگاه بود حذف شد و جدولی تعبیه شده که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی می‌شود. تغییر آخر در مورد نمره زبان است. نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

در آیین نامه قبلی جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی ۷۰ درصد بود که ۱۰ امتیاز آن به پژوهش اختصاص داشت که در آیین نامه جدید به ۷ امتیاز کاهش پیدا کرد همچنین شیوه امتیازدهی به مقالات بر اساس آئین نامه ارتقاء دانشگاه بود که این مساله نیز حذف شد. همچنین نمره زبان حداقل ۷۰ بود که به ۵۰ کاهش یافت و این کمک بسیار خوبی برای دانشجویان مستعد است که در آئین نامه قبلی مغفول مانده بود.

بر اساس آیین نامه اصلاح شده،به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شد تا 20 درصد از دانشجویان ممتاز روزانه و شبانه خود را در قالب استعداد درخشان پذیرش کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس