آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از اول فروردین (93/12/23)

ایران کنفرانس

آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از اول فروردین

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهيلات نظام وظيفه تخصصي به دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ثبت نام در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان از اول فروردین ۹۴ آغاز می شود.

دکترغلامعلی منتظر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر دانشگاه‌ها گفت: از اول فروردین ۹۴ ، دانش آموختگان برتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای ثبت نام به سامانه اطلاعاتی بنياد ملی نخبگان به نشانی (www.soraya.bmn.ir) مراجعه کرده و مدارک درخواست شده را در سامانه بارگذاری کنند پس از بررسی نتیجه به آنها اعلام می شود.

وی در خصوص تسهیلات مذکور نیز گفت: این تسهیلات، نظام وظیفه تخصصی است که افراد واجد شرایط از سوی بنیاد ملی نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند با هماهنگی که با ستاد کل صورت گرفته این افراد با گذراندن یک طرح تحقیقاتی در مدت زمان، نصف زمان معمول بقیه مشمولان می توانند دوره نظام وظیفه خود را طی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان افزود: ظرفیت خاصی برای اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی در نظر گرفته شده است که به تمام افراد واجد شرایط اعطا می شود.

منتظر در خصوص اینکه دانش آموختگان برتر تا چه زمانی برای ثبت نام فرصت دارند، گفت: ثبت نام از اول فروردین ۹۴ آغاز می شود و واجدان شرایط همیشه می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و هر کسی واجد شرایط باشد معرفی می شود.

مهم‌ترين نكات اين تسهيلات به شرح زير است:

بنياد ملّي نخبگان براساس آيين‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهيلات ويژه‌اي را براي دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها براي طيّ دورة نظام‌وظيفة تخصصي اعطا مي‌كند.

۱.صرفاً دانش‌آموختگان دورة كارشناسي‌ارشد و دكتري تخصصي و نيز دانشجويان دورة دكتري تخصصي كه از طرح‌نامة رسالة خود دفاع كرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند مي‌توانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دكتري حرفه‌اي پزشكي معادل دورة كارشناسي‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصي پزشكي معادل دورة دكتري تخصصي محسوب مي‌شوند.

۲. دانش‌آموختگان براساس امتياز حاصل از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني در زمان تحصيل (و نه صرفاً داشتن مقاله) مي‌توانند از تسهيلات نظام وظيفة تخصصي بهره‌مند شوند.

۳. دانش‌آموختگاني كه حداكثر سه سال از زمان دانش‌آموختگي آنان گذشته باشد مجاز به استفاده از تسهيلات هستند.

۴. بررسي پروندة دانش‌آموختگان منوط به ثبت كامل اطلاعات متقاضي در سامانة اطلاعاتي بنياد ملّي نخبگان (www.soraya.bmn.ir) است و هيچ يك از مدارك به‌طور دستي تحويل نمي‌شود.

۵. دانش‌آموختگان براي نام نويسي در سامانه بايد شرايط زير را داشته باشند:

۵-۱. دانش‌آموختگاني كه ميانگين كلِ دورة كارشناسيِ آنان بيش از ۱۶، ميانگين كلِ دورة كارشناسي‌ارشد و نيز دورة دكتري بيش از ۱۷ باشد.

۵-۲. برگزيدگان آزمون‌هاي سراسري ورود به دانشگاه (رتبه‌هاي زير ۳۰۰ در دورة كارشناسي يا دكتري حرفه‌اي، رتبه‌هاي زير ۱۰ در دورة كارشناسي ارشد و زير ۵ در دورة دكتري تخصصي) / برگزيدگان المپيادهاي ملّي دانش‌آموزي (آموزش و پرورش) و المپيادهاي ملّي دانشجويي (وزارت علوم و وزارت بهداشت)

شرط ۵-۲ با شروط زير قابل جايگزيني است:

۵-۳. مشمولان جايزه‌هاي تحصيلي بنياد و نيز كساني كه طبق مقررات قبلي بنياد از كمك هزينه‌هاي تحصيلي بنياد بهره‌مند شده‌اند.

۵-۴. برگزيدگان جشنواره‌هاي بين‌المللي خوارزمي، بخش دانشجويي جشنوارة جوان خوارزمي (بين‌المللي و دانشجويي)، جشنوارة رازي و جشنوارة فارابي

۵-۵. مخترعان برتر براساس آيين‌نامة شناسايي و پشتيباني از اختراع‌هاي برگزيده

۵-۶. برگزيدگان آزمون جامع، پيش كارورزي، دستياري و دانش‌نامة تخصصي در رشته‌هاي پزشكي، داندان‌پزشكي و داروسازي

يادآوري مهم: اين شروط صرفاً شرايط لازم براي بررسي پرونده است و شرط كافي، كسب امتياز از مجموع فعاليت‌هاي نخبگاني براساس مقررات بنياد است.

۶. باتوجه به اينكه امتيازهاي دانش‌آموختگان به كمك نرم افزار تخصصي محاسبه مي‌شود لازم است:

۶-۱. همة اطلاعات به طور كامل در سامانه بارگذاري شود. بديهي است تا تكميل نهايي اطلاعات، فرايند بررسي آغاز نمي‌شود.

۶-۲. زمان بررسي پرونده (از زمان تكميل نهايي پرونده) در سامانه ۳۰ روز است و صرفاً پس از پايان اين زمان، امكان پاسخگويي وجود خواهد داشت.

۷.اين مقررات از ابتداي سال ۱۳۹۴ اجرا خواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس