وضعیت اعطای بورسیه تحصیلی در سال 94 (94/1/15)

ایران کنفرانس

وضعیت اعطای بورسیه تحصیلی در سال 94

مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان اظهار کرد:طبق برنامه پنجم سالانه باید 2000 دانشجوی بورسیه و 3000 دانشجوی غیربورسیه پذیرش شوند.

دکتر صمد حاج‌جباری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا درباره وضعیت اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی گفت: اعطای بورسیه به توسعه ارتباطات علمی و گسترش روابط بین دو کشور کمک می کند و این اقدام در چارچوب سیاست های کلی کشور مبنی بر توسعه روابط بین الملل در یک سقف مشخص انجام می شود.

وی با بیان اینکه بورس مسیری برای شناساندن دانشگاه جهت توسعه پذیرش دانشجوی شهریه پرداز است، ادامه داد: هنگامی که بحث بورس مطرح می شود، همکاری دو طرفه برقرار می شود. برای مثال تفاهم نامه ای منعقد شده و در آن ذکر می شود 10 بورس ارائه می دهیم و آمادگی داریم اساتید دانشگاه های کشور مقابل را با هزینه شخصی تربیت کنیم.

مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به برنامه پنجم ،اظهار کرد:طبق برنامه پنجم سالانه باید 2000 دانشجوی بورسیه و 3000 دانشجوی غیربورسیه پذیرش شوند و بورس هایی که در حاشیه اجلاس اعطا شد در قالب همان 2000 بورس تعریف شده است و مشکلی ایجاد نمی کند. معمولا برای هر کشور 10 بورسیه در نظر گرفته شد که شامل پنج بورس در مقطع کارشناسی، سه بورس در مقطع ارشد دو بورس در مقطع دکترا می شود.

حاج‌جباری با تاکید بر اینکه بورس مسیری برای شناساندن دانشگاه جهت توسعه پذیرش دانشجوی شهریه پرداز است، ادامه داد: هنگامی که بحث بورس مطرح می شود، همکاری دو طرفه برقرار می شود. برای مثال تفاهم نامه ای منعقد شده و در آن ذکر می شود 10 بورس ارائه می دهیم و آمادگی داریم اساتید دانشگاه های کشور مقابل را با هزینه شخصی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی انتظار دارند در دانشگاه های برتر ایران تحصیل کنند تا مدرکی که اخذ می کنند معتبرتر باشد، افزود: تعداد دانشگاه های معتبر ما در چند سال گذشته محدود بود اما اکنون بسیاری از دانشگاه ها در سطح استان ها به این توانایی رسیدند که بتوانند در این بخش عمل کنند، اما کشورهای دیگر همه دانشگاه های ما را نمی شناسند و ممکن است از این نظر نگرانی داشته باشند که باید این نگرانی برطرف شود.

مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: درحال حاضر دانشگاه های جدیدتری در داخل کشور آماده پذیرش دانشجوی خارجی هستند،باید دانشگاه‌های مورد تایید در این حوزه مشخص شوند و یک هماهنگی داخلی ایجاد می شود تا این دانشگاه‌ها از نظر تجهیز امکانات مورد حمایت قرار بگیرند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس