اعلام نتایج بورسیه‌ها تا آخر فروردین (94/1/21)

ایران کنفرانس

اعلام نتایج بورسیه‌ها تا آخر فروردین

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بررسی بورسیه ها کاملا قانونی است و نتایج آن تا آخر فروردین اعلام می شود.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص غیر قانونی بودن بررسی بورسه ها گفت: وزیر وقت بورسیه ها را امضا نکرده و در حقیقت شورای بورسیه ها مرجع نهایی امضاء بورسیه ها است و در حال حاضر کار بورسیه هایی که اعزام می شوند نیز در شورای بورس نهایی می شود همچنین در حال حاضر برای اعزام، آزمون برگزار می شود که در گذشته چنین چیزی نبود.

وی با اشاره به شیوه جدید پذیرش دانشجوی بورسیه افزود: در سال ۱۳۹۳، ۱۱۵ نفر اعزام شدند که اولا در آزمون دکترا شرکت کردند و رتبه های ۱ تا ۴ تمام دانشگاه ها قبول شدند. معدل متوسط کارشناسی آنها شانزده و نیم و متوسط معدل ارشد آنها هفده و نیم است و از نظر سن و دیگر شرایط دارای شرایط لازم هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر اینکه وقتی وزیر وقت که رئیس شورای بورسیه ها بوده پرونده ها را امضا کرده است، ورود به این موضوع خلاف قانون است، گفت: چنین چیزی صحیح نیست و ورود به این موضوع کاملا قانونی است. بورسیه هایی که بررسی شدند فاقد شرایطی بودند که شورای بورس آن را اعلام کرده و شورای بورس که مرجع نهایی بورس است فراخوان داده و شرایط را اعلام کرده و این افراد این شرایط را نداشتند لذا نهادهای قانونی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود پیدا کرده و آنها را غیر قانونی تشخیص داده و ما را موظف به بررسی این موضوع کردند.

نصیری قیداری اظهار داشت: مراحل بررسی ها هم بدوی و هم تجدید نظر انجام شده و به زودی نهایی شده و به دانشگاه ها اعلام می شود  و در حال حاضر تجدید نظر رو به اتمام است و تا اواخر فروردین کار تمام می شود و نتایج را اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد که طرح موضوع بورسیه ها و غیر قانونی بودن برخی از آنها، کاملا قانونی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس