طرح کوچک سازی دانشگاه آزاد/ تبدیل واحدهای زیان ده به دانشکده تخصصی (94/2/6)

ایران کنفرانس

طرح کوچک سازی دانشگاه آزاد/ تبدیل واحدهای زیان ده به دانشکده تخصصی

ئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تهیه طرح کوچک سازی دانشگاه خبر داد و گفت: کاربری واحدهای زیان‌ده یا تغییر مي‌کند و یا به دانشکده تبدیل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده در حاشیه سومین نشست پژوهشگاه «آینده‌پژوهشی و چشم‌انداز» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اسامی معاونت‌هایی که قرار است با هم ادغام شوند تا ۱۵ معاونت به ۷ معاونت برسد چیست؟ گفت: در دانشگاه آزاد ۱۵ معاونت را از تشکیلات سابق داریم و با هدف چابک‌سازی سیستم و همچنین اثربخشی بیشتر دانشگاه در سطح ملی و استانی این معاونت‌ها و تشکیلات‌ها کاهش پیدا می‌کند تا هزینه دانشگاه نیز کم شود و همچنین سیستم آموزشی دانشگاه بتواند سرعت تصمیم‌گیری بالاتری داشته باشد.

وی افزود: طرح ادغام معاونت‌ها و کوچک‌سازی دانشگاه تهیه شده و در هیات امنا به تصویب رسیده و منتظر تصمیم‌گیری هیات امنای مرکزی است که در اردیبهشت یا در اوایل خرداد ماه جلسه آن تشکیل می‌شود که اگر این ادغام‌ها و کوچک‌سازی دانشگاه در جلسه هیات امنای مرکزی تصویب شود، باعث کاهش تعداد معاونت‌ها و مدیران در سطح سازمان مرکزی و استانی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که اسامی این معاونت‌ها چیست؟ گفت: به دلیل اینکه هنوز مورد تصویب هیات امنای مرکزی قرار نگرفته، اسامی آن را فعلا اعلام نمی‌کنم.

میرزاده در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه خبر ادغام معاونت فرهنگی با معاونت دانشجویی چقدر صحت دارد؟ گفت: آن چیزی که مسلم است، این است که تعدادی از معاونت‌ها با هم ادغام می‌شوند اما ممکن است در خصوص معاونت فرهنگی و دانشجویی به این نتیجه برسیم که این دو معاونت با هم ادغام نشود. اما به طور حتم تعداد معاونت‌های دانشگاه آزاد نصف خواهد شد و البته هیچ معاونتی فعالیتش از بین نمی‌رود، چرا که ما فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویی، ورزشی، پژوهشی و آموزشی داریم و ممکن است در این ادغام‌ها، سطح معاونت‌ها تغییر کند ولی فعلا معلوم نیست که کدام معاونت می‌ماند و یا کدام معاونت ادغام می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در حال حاضر در سال ۹۴ تعداد واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد چه تعداد است؟ گفت: واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد در مهرماه ۱۳۹۲، ۲۳۵ واحد بود که در اسفند ۱۳۹۲ به کمتر از ۱۵۰ واحد رسید و در سال ۹۳ تعداد آنها کمتر شد و پیش‌بینی ما این است که ۲۳۵ واحد زیان‌ده اسفند ۱۳۹۳ به ۱۰۰ واحد برسد و تا اسفند ۹۴ نیز این تعداد کمتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: کاربری واحدهای زیان‌ده یا تغییر مي‌کند و یا اگر مرکزی باشد که زیان‌ده باشد، آن را به یک دانشکده تخصصی تبدیل کنیم و درواقع ما هیچ واحدی را تعطیل نمی‌کنیم ولی سطح مراکز و واحدهای زیان‌ده ممکن است از نظر تشکیلاتی و معاونت‌های آموزشی تغییر کند.

میرزاده در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آخرین اخبار از رشته‌های بدون مجوز دانشگاه آزاد که از سوی وزارت علوم اعلام شده بود چیست؟ گفت: همه رشته‌های دانشگاه آزاد مجوز دارند و من بارها اعلام کرده‌اند که مجوز قانونی داریم و چون ما با وزارت علوم همکاری می‌کنیم، پاسخ سئوالات و ابهامات آنها را در کمیسیون مشترکی با حضور معاون آموزشی دانشگاه و معاون سنجش و پذیرش اعلام می‌کنیم و ممکن است برخی پرونده‌ها ناقص باشد که تکمیل شده و دوباره به دانشگاه برمی‌گردد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه آزاد، گفت: برای ایجاد کد رشته‌های جدید تابع قانون آموزش عالی هستیم و هر جایی که بخواهیم رشته جدیدی ایجاد کنیم، کادر علمی آن را تامین می‌کنیم. تعداد زیادی رشته جدید به تصویب رسیده است که شامل رشته‌های میان رشته‌ای و رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس