دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری مستقل شدند (94/2/17)

ایران کنفرانس

دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری مستقل شدند

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: از سال آینده دانشجوی دکتری پس از قبولی در امتحان GRE، مستقیما توسط دانشگاه پذیرش می‌شود.

دکتر شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، درباره تفویض برخی اختیارات به دانشگاه‌ها گفت: ما مدیران در عرصه آموزش عالی نباید تصور کنیم که بهتر از مدیران دانشگاهی می‌فهمیم چرا که مدیران دانشگاهی مخصوصا دانشگاه‌های پیشکسوت در عرصه مدیریت و برنامه ریزی بسیار فهیم هستند و امیدوارم روزی همه امور به دانشگاه‌ها واگذار شود.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی دکتری یکی از مباحثی است که به دانشگاه‌ها واگذار شده و دانشجویان بعد از قبولی در امتحان GRE، به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. این آزمون به زبان فارسی برگزار می‌شود و آزمون زبان انگلیسی جداگانه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه این امتحان به منزله فیلتر است، تصریح کرد: امتحان GRE، برای جلوگیری از رشد کمی بی رویه‌ای است که همه می خواهند دکتر شوند. تحصیل فی‌نفسه عیب نیست اما به لحاظ فرهنگی به گونه ای شده که برای مدارج پایین اعتباری قائل نیستیم.

شریعتی توضیح داد: بر اساس رویه جدید و پس از امتحان GRE، دانشجو به دانشگاه‌ها معرفی می‌شود و متناسب با کف امتیازی که هر دانشگاه برای خود تعریف می‌کند، نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد و میزان سخت‌گیری در پذیرش در اختیار خودشان خواهد بود.

به گفته وی از سال آینده آزمون تخصصی سنجش برگزار نخواهد شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس