دانشگاه آزاد اسلامی استان تاسیس خواهد شد (94/3/25)

ایران کنفرانس

دانشگاه آزاد اسلامی استان تاسیس خواهد شد

با ابلاغ بخشنامه ای از سوی رییس دانشگاه آزاد، اجرای «طرح تجمیع 2 » دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورد و بر این اساس «دانشگاه آزاد اسلامی استان» تاسیس می شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «ساختار و شرح وظایف دبیر، دبیرخانه و کمیسیون های هیأت امناء و شوراهای تخصصی استان» را ابلاغ کرد که بر اساس این بخشنامه به استناد مصوبه هیأت امناء مرکزی دانشگاه مبنی برحذف ساختار و پست های سازمانی نمایندگان تام الاختیار و معاونان هماهنگی استانها، ساختار جدید استانی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، «دانشگاه آزاد اسلامی استان» تاسیس می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مقدمه این بخشنامه با تاکید بر کاهش بوروکراسی، چابک سازی سیستم اداری، صرفه جویی هزینه‌ها و آمادگی بیشتر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف مندرج در اساسنامه و اسناد بالادستی و اثر بخشی بیشتر در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی به عنوان اهداف این طرح تصریح می کند: به استناد مصوبه هیأت امناء مرکزی دانشگاه مبنی برحذف ساختار و پست های سازمانی نمایندگان تام الاختیار و معاونان هماهنگی استانها، ساختار جدید استانی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تاسیس شده و این بخشنامه شرح وظایف دبیر، دبیرخانه و کمیسیون های هیأت امناء استان و شوراهای تخصصی و کمیته های اجرایی وابسته و ساختار سازمانی آن را ترسیم می کند.

ماده یک این بخشنامه با نام «واحدهای سازمانی ساختار تشکیلاتی» به چگونگی ساختار تشکیلاتی پرداخته که اهم موضوعات مطرح شده در این این ماده به اختصار به شرح ذیل است:

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان

به استناد بند 2 ماده 1 مصوبه 721 مورخ 91.8.2 شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس بزرگترین واحد مرکز استان بعنوان دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، علاوه بر مسئولیت دبیری هیأت امناء استان و مدیریت دبیرخانه هیأت امناء استان، وظایف هماهنگی واحدهای استان و شوراهای استانی برابر نمودار تشکیلاتی پیوست این بخشنامه و حل مشکلات و تنظیم مناسبات واحدها و مراکز آموزشی استان را در چارچوب مقررات دانشگاه و شرح وظایف پیوست عهده دار می باشد.بر این اساس رئیس بزرگترین واحد دانشگاهی مرکز استان بصورت استانی در سه حوزه :

الف : عملکرد حاصل از انجام وظایف واحد دانشگاهی مرکز استان

ب : عملکرد حاصل از انجام وظایف دبیری هیأت امناء استان

ج : عملکرد حاصل از انجام وظایف هماهنگی استان

مسئولیت دارد و عملکرد ایشان بر همین اساس ارزیابی خواهد شد و حکم انتصاب قطعی به عنوان رئیس بزرگترین واحد مرکز استان پس از احراز شرایط و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر می شود.

دبیر هیات امنای استان

به منظور پیگیری و اجرای امور استانی هیأت امناء استان، دبیرخانه هیأت امناء استان زیر نظر دبیر هیأت امناء استان حداکثر با 4 نیروی انسانی با پست سازمانی کارشناس و 2 پست متصدی (حسب پراکندگی و تعداد واحدها و مراکز آموزشی استان که تعداد آن قابل کاهش است)، پس از تائید ساختار توسط معاونت برنامه ریزی دانشگاه، با مسئولیت رئیس دبیرخانه هیأت امناء استان در بزرگترین واحد مرکز استان تشکیل می شود.

شورای دانشگاه استان

به منظور هماهنگی بین واحدهای استان، شورای دانشگاه استان با ریاست دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه استان و عضویت رؤسای واحدها و مراکز آموزشی، رؤسای شوراهای تخصصی استان و نماینده سازمان سما استان تشکیل می شود تا در محدوده مقررات و ضوابط دانشگاه نسبت به هماهنگی، تبادل نظر و حل مشکلات و مسائل مختلف دانشگاه در استان اقدام کند.

بر اساس این بخشنامه شورای های تخصصی استان نیز شامل، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی ، شورای دانشجویی ، فرهنگی و ورزشی ، شورای پژوهش و فناوری ، شورای اداری و مالی ، شورای عمرانی ، شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان و شورای زنان فرهیخته استان خواهد بود.

همچنین بر اساس این بخشنامه کمیسیون معاملات استان و کمیته انتصابات استان از جمله دیگر ساختار تشکیلاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خواهند بود.

ماده دو بخشنامه مذکور نیز در 39 بند به شرح وظایف و مسؤولیت ها پرداخته که برخی از موارد مهم آن عبارتند از:

تشکیل دبیرخانه هیأت امناء استان در بزرگترین واحد مرکز استان

پیشنهاد رئیس دبیرخانه هیأت امناء استان به مرکز هماهنگی امور استان ها و هیأت های امناء استانی دانشگاه و صدور حکم وی پس از تایید مرکز مذکور توسط دبیر هیأت امناء استان.

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امناء استان که دبیر هیأت امناء استان خواهد بود

تهیه وتنظیم دستور جلسه هیأت امناء استان برابر ماده 2 مصوبه شماره 721 مورخ 91.8.2شورای عالی انقلاب فرهنگی

در بخش دوم ماده دو نیز به وظایف رئیس دبیرخانه هیأت امناء استان پرداخته شده است .

بخش سوم ماده دو نیز به وظایف روسای شوراهای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان توجه شده و وظایف روسای تمامی شوراهای تخصصی و همچنین وظایف دو کمیته نظارت بر مصوبات هیأت امناء استان و کمیسیون دائمی هیأت امناء استان در آن بیان شده است.

در ماده سوم یعنی ماده پایانی این بخشنامه نیز به ساماندهی نیروی انسانی و امکانات ستاد هماهنگی سابق استان اشاره شده است.

در ابتدای این ماده آمده است: نظر به اصلاح تشکیلات استانی ضروری است وضعیت افراد شاغل در ستاد هماهنگی استانی و ساختمانها و دفاتر در اختیار آنها به شرحی که در ادامه بیان می شود از سوی دبیر هیأت امناء استان زیر نظر مرکز هماهنگی امور استانها و هیأتهای امناء استانی دانشگاه مطابق مقررات تعیین تکلیف شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، «آیین نامه شوراهای تخصصی استانی دانشگاه آزاد اسلامی» نیز در 6 ماده به عنوان ضمیمه این بخشنامه ابلاغ شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس