جزئیات ثبت نام آزمون دکتری 95 (94/10/5)

ایران کنفرانس

جزئیات ثبت نام آزمون دکتری 95

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرایند ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 95 از  یکشنبه 6 دی‌ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (ph.D) نیمه متمرکز سال 95 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در هفت گروه آموزشی و 77 کد امتحانی شامل 20 کد امتحانی در گروه علوم انسانی، 12 کد امتحانی در گروه علوم پایه، 19 کد امتحانی در گروه فنی و مهندسی، 13 کد امتحانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 6 کد امتحانی در گروه هنر، یک کد امتحانی در گروه دامپزشکی و 6 کد امتحانی در گروه زبان برگزار می‌شود.

محدودیت ثبت نام برای برخی از افراد

وی در ادامه در مورد افرادی که نمی‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند توضیح داد: دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکترای تخصصی مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نیستند. همچنین پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری سال 94 حتی در صورت انصراف قطعی حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

آغاز ثبت نام از یکشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آغاز زمان ثبت نام آزمون مذکور گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه سازمان سنجش درباره ضوابط و شرایط قبل از آغاز فرایند ثبت نام روی سایت سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. ثبت نام برای شرکت در این آزمون از طریق شبکه اینترنتی سازمان از یکشنبه آغاز شده و تا سه شنبه 15 دیماه ادامه دارد.

توکلی ادامه داد: کلیه داوطلبان متقاضی ضرورت دارد در این مهلت به سایت سازمان مراجعه کرده و ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه مربوطه نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام اقدام نمایند.

وی در مورد پرداخت هزینه ثبت نام توضیح داد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه به صورت اینترنتی بوده داوطلبان ضرورت دارد به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان نسبت به پرداخت 500 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با توجه به اینکه مقرر گردیده که در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از قبیل ارسال پیام کوتاه به داوطلبان انجام شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از این خدمات را دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت 5000 ریال به عنوان تعرفه استفاده از پیامک می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

توکلی در ادامه اظهار کرد: هر داوطلب با توجه به میزان علاقمندی خود می‌تواند فقط در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد مطابق با مندرجات دفترچه راهنما ثبت نام و متعاقب آن در آزمون شرکت کند.

توزیع کارت شرکت در آزمون از 11 اسفند

وی در مورد زمان توزیع کارت شرکت در آزمون دکتری نیز توضیح داد: کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه 11 اسفند روی سایت قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات نیز اظهار کرد: داوطلبان باید به کلیه سوالات دروس شامل زبان خارجی عمومی، استعداد تحصیلی و آزمون دروس خاص هر رشته امتحانی پاسخ دهند. سطح سوالات آزمون دروس خاص هر یک از کد رشته‌های امتحانی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه ریزی خواهد بود.

توکلی در مورد ضرایب دروس نیز توضیح داد: ضرایب دروس هر یک از کد رشته‌های امتحانی عبارت از زبان خارجی با ضریب یک، استعداد تحصیلی با ضریب یک و مجموعه دروس خاص هر یک از رشته‌های امتحانی با ضریب چهار است.

برگزاری آزمون در 14 اسفند

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در روز جمعه 14 اسفند 94 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود،‌افزود: پس از برگزاری آزمون کارنامه سنجش علمی شامل نمرات خام، تراز و نمره کل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که داوطلب بر اساس محتویات آن و اطلاع از رشته‌های تحصیلی مندرج در جداول دفترچه راهنما می‌تواند برای بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی مصاحبه و یا در صورت نیاز آزمون تخصصی و پذیرش نهایی به دانشگاه‌های ذیربط مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در این کارنامه نمره کل نهایی داوطلب بر اساس ضرایب مواد آزمون درج شده است اظهار کرد: شرایط و ضوابط پذیرش و سایر مراحل آن در دفترچه راهنما درج شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس