امکان مهمانی دانشجویان همه دانشگاه‌ها در ترم تابستانی دانشگاه آزاد (95/4/5)

ایران کنفرانس

امکان مهمانی دانشجویان همه دانشگاه‌ها در ترم تابستانی دانشگاه آزاد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی شهریه دانشجویان مهمان در این دانشگاه را مانند دانشجویان دانشگاه آزاد خواند و از آغاز ترم تابستان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر فرهاد حسین‌‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره ترم تابستان این دانشگاه گفت: «ترم تابستانی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز آغاز شده است.»

او ادامه داد: «برای مقاطع کاردانی و کارشناسی هر دانشجو می‌تواند تا سقف 10 واحد برای ترم تابستان اخذ کند. دانشجویان این مقاطع اگر تا 6 واحد درسی بردارند باید نصف شهریه ثابت به اضافه شهریه متغیر را پرداخت کنند و در غیراین صورت برای اخذ 7 تا 10 واحد باید دو سوم شهریه ثابت به اضافه شهریه متغیر را بپردازند.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «دانشجویان علاوه بر این دروس، روخوانی قرآن و وصیت‌های امام (ره) را نیز می‌توانند در ترم تابستان اخذ کنند.»

حسین‌زاده لطفی درباره دانشجویانی که شرط فارغ‌التحصیلی دارند، گفت: «دانشجویانی که شرط فارغ‌التحصیلی دارند، می‌توانند برای ترم تابستان تا 12 واحد اخذ کنند. دانشجویان رشته دامپزشکی نیز مانند دانشجویان کاردانی و کارشناسی تا 10 واحد درسی را برای تابستان می‌توانند، بگذرانند.»

او درباره ترم تابستان دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گفت: «دانشجویان کارشناسی‌ارشد برای ترم تابستان مجاز به اخذ تنها یک درس هستند که تعداد واحد آن مهم نیست. ارائه دروس تخصصی برای دانشجویان دکتری تخصصی در ترم تابستان ممنوع است اما گروه‌ها می‌توانند دو درس جبرانی را برای این دانشجویان در نظر بگیرند و این دانشجویان حداکثر دو درس تخصصی را می‌توانند در طول تابستان بگذرانند.»

پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در طول تابستان گفت: «در گذشته هم این موضوع وجود داشته که دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در طول ترم به عنوان مهمان در دانشگاه آزاد اسلامی درس بخوانند؛ اما از امسال این موضوع به صورت رسمی درآمده است.»

حسین‌زاده لطفی یادآوری کرد این مسئله در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شده و گفت: «همه دانشجویان اعم از دولتی، غیردولتی و غیرانتفاعی با معرفی‌نامه دانشگاهشان می‌توانند برای ترم تابستان در دانشگاه آزاد اسلامی مهمان شوند.»

او خبر داد شهریه برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها هیچ تفاوتی با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ندارد و افزود: «همه دانشجویان کشور می‌توانند با همین نرخ شهریه که برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است در این دانشگاه به صورت مهمان، ترم تابستان را بگذرانند.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرفتن دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به شکل مهمان هماهنگی با وزارت علوم نداشته و هماهنگی از طرف دانشگاهی که معرفی‌نامه به دانشجویش می‌دهد باید انجام شود.»

حسین‌زاده لطفی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد ظرفیت و امکانات کل دانشگاه را در اختیار همه دانشجویان کشور قرار دهد. خوشبختانه بستر این موضوع کاملا فراهم است و همه دانشجویان کشور می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.»

او در پایان گفت: «فرآیند پذیرش دانشجوی مهمان از دیگر دانشگاه‌ها مختص ترم تابستان نیست و ممکن است در طول دوره ترمیک هم انجام شود. در گذشته نیز این موضوع اتفاق افتاده که دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها با معرفی‌نامه به عنوان مهمان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کردند.»

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس