جزئیات واگذاری ۱۵رشته‌ وزارت علوم به بهداشت/اسامی رشته‌ها منتشرشد (95/4/8)

ایران کنفرانس

جزئیات واگذاری ۱۵رشته‌ وزارت علوم به بهداشت/اسامی رشته‌ها منتشرشد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از واگذاری مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این حدود ۲۴ رشته مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود داشت که مسئولیت آنها محل اختلاف بود.

وی گفت: وزیر بهداشت پیشنهاد داده بود که انجام کلیه امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد.

وی افزود: از جمله این رشته ها روانشناسی بالینی بود که این اتفاق افتاد و به وزارت بهداشت واگذار شد.

اکبری خاطرنشان کرد: از جمله رشته هایی که به وزارت بهداشت واگذار شد شامل روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت و بهورزی، دارویاری، سلامت یاری، تغذیه ورزشی، مراقبت از زنان، مراقبت طبی از سالمندان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان و مشاوره ورزشی، کایروپراکتیک است.

وی یادآور شد: همه این رشته ها برای آموزش نیاز به فیلد آموزشی دارند و اگر در جای دیگری آموزش ببیند، فرد آموزش لازم مرتبط با سلامت نمی بیند و در مجموع به سلامت جامعه صدمه می زند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس اسناد بالادستی کلیه امور مربوط به آموزش، پژوهش و پیشگیری در سلامت بر عهده وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: متقابل هم به وزارت علوم اعلام کردیم که رشته های مهندسی پزشکی و مهندسی بیمارستانی را به آنها واگذار کرده ایم.

به گزارش مهر، آخرین نامه صادره مربوط به پیشنهاد وزیر بهداشت مبتنی بر گرفتن رشته های روانشناسی بالینی، سلامت و خانواده درمانی در ۱۹ خردادماه ۹۵ از دفتر ریاست جمهوری به دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور فرستاده شده است.

در این نامه، رئیس جمهور خطاب به وزیر علوم تاکید کرده است: «همه رشته های مرتبط به سلامت باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز باشد. »

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس