آزمون‌های دکتری دولتی و آزاد تجمیع شد/ آغاز ثبت نام از ۱۶ آذر (95/6/17)

ایران کنفرانس

آزمون‌های دکتری دولتی و آزاد تجمیع شد/ آغاز ثبت نام از ۱۶ آذر

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات ثبت نام کنکور دکتری سال ۹۶ گفت: آزمون دکتری ۹۶ در ۲۴۲ کدرشته امتحانی برای تمام دانشگاه های دولتی، غیردولتی و آزاد برگزار می شود.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پذیرش و ثبت نام متقاضیان در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) در سال ۱۳۹۶ بر اساس قانون «سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» مصوب ۱۸ اسفندماه ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» انجام می گیرد.

وی یادآور شد: تمامی متقاضیان ورود به دوره دکتری در کلیه رشته ­های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی باید در آزمون ورودی دوره­ های دکتری (Ph.D) ثبت نام و شرکت کنند.

توکلی افزود: پذیرش دانشجو در دکتری سال ۹۶ بر اساس قانون مذکور و مطابق شرایط و ضوابط مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش که هم اکنون بر روی سایت قرار دارد و شرایط و ضوابط دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت نام توسط این سازمان منتشر می­ شود)، صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه­ های « آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح مندرج در اطلاعیه صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مرحله اول آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و مرحله دوم امتیاز مربوط به سوابق پژوهشی، آموزشی و فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام می شود.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۶ الف) آزمون زبان با ضریب (۱)، ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱)، ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴) خواهد بود.

توکلی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، ثبت نام آزمون دکتری سال ۹۶ از روز ۱۶ آذر آغاز می شود و تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد. آزمون دوره دکتری سال ۹۶ روز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این آزمون داوطلبان علوم انسانی در ۶۳ کدرشته امتحانی، علوم پایه در ۴۶ کدرشته امتحانی، فنی و مهندسی در ۵۸ کدرشته امتحانی، کشاورزی و منابع طبیعی در ۳۴ کدرشته امتحانی، هنر در ۶ کدرشته امتحانی، دامپزشکی در ۲۶ کدرشته امتحانی و زبان در ۹ کدرشته امتحانی و در مجموع ۲۴۲ کدرشته امتحانی آزمون می دهند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس