اعلام فراخوان جذب هیات علمی سال ۹۵ دانشگاه آزاد از اواخر مهر (95/6/19)

ایران کنفرانس

اعلام فراخوان جذب هیات علمی سال ۹۵ دانشگاه آزاد از اواخر مهر

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین جلسه پایش امور استان‌ها از اعلام اولین فراخوان سال ۹۵ جذب اعضای هیات علمی از اواخر مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه ازاد اسلامی، فرهاد حسین‌زاده لطفی در هشتمین جلسه پایش امور استان‌ها در مشهد گفت: ممیزی رشته محل‌ها انجام شد و ظرفیت رشته‌ محل‌هایی که فاقد هیات علمی مورد نیاز بودند به صفر رسید.

وی افزود: با هماهنگی که دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم داشت قرار شد استثنائا رشته ‌محل‌های مربوط به کاردانی‌های مراکز آموزشی و سازمان سما حتی با استادان حق‌التدریس به تصویب برسد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بعد از ممیزی، ماه آینده مدیریت رشته‌ها بر اساس آمایش را شروع می‌کنیم، زیرا در برخی از استان‌ها مشاهده شد که در شهرهای مجاور و در گرایش‌های خاص رشته‌های همنام وجود دارد در نتیجه ما مدیریت رشته محل‌ها را در همه استان‌ها انجام خواهیم داد تا این مسئله بررسی شود.

حسین‌زاده لطفی گفت: استان اصفهان پیشنهادی درباره جابجایی مجوز رشته‌ محل از یک واحد به واحد دیگر برای مدیریت رشته محل‌ها ارائه کرد. این مساله هفته گذشته در جلسه کمیسیون شورای گسترش وزارت علوم مطرح، کلیات آن به تصویب رسید و مجوز آن از سوی وزارت علوم صادر شد.

وی از همه واحدها خواست که احکام سه هزار و ۹۰۰ هیات علمی که قرار بود از طریق آخرین فراخوان جذب هیات علمی جذب شوند و پرونده‌های آنها بررسی شد را زودتر صادر کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق توافقی که حمید میرزاده رییس دانشگاه در ۲۴ شهریور ۹۴ با وزیر علوم تحقیقات و فناوری داشت قرار شد هر سه استاد مدعو یا هر دو استاد نیمه وقت به عنوان یک استاد تمام وقت در نظر گرفته شوند. به علاوه هر عضو هیات علمی بتواند در دو محل با شعاع ۱۵۰ کیلومتری تدریس کند. با توجه به همه اینها ما هنوز نیز به جذب هیات علمی تمام وقت نیازمند هستیم.

حسین زاده لطفی تاکید کرد: طبق نیازمندی‌های انجام شده و بر اساس تعهد ۵ ساله در راستای تحقق برنامه ششم توسعه در انتهای مهر اولین فراخوان جذب ۹۵ اعلام می‌شود.

وی درباره سامانه ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما این سامانه را بهمن سال گذشته بعد از چند بار تمدید مهلت ثبت‌نام بستیم امسال نیز در انتهای هفته اول مهر این سامانه بسته خواهد شد تا پردازش اطلاعات افراد شروع وثبت نام نهایی انجام شود و با موافقت رئیس دانشگاه قرار شد بعد از اعلام اسامی قبولی‌های رشته‌های بدون آزمون دانشگاه این سامانه برای جذب دانشجو مربوط به نیمسال دوم باز شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد درباره تغییر وضعیت استخدام و شناسه اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: از ۳۳ هزار هیات علمی تمام وقت ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند در نتیجه از همه مراکز و استان‌ها می‌خواهم که به هیات علمی خود اعلام کنند که در این سامانه هر چه زودتر ثبت‌نام کنند.

حسین زاده لطفی عنوان کرد: همه اطلاعات أعضای هیات علمی واحدها و مراکز استان‌ها اعم از تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت، مدعو و غیره به تفکیک رشته‌ها در دسترس خواهد بود در نتیجه اگر این طرح اجرا شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. شناسه عام اعضای هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو لازم است اخذ شود.

وی بر ممنوعیت تدریس دانشجویان دکتری تخصصی در دوره‌های کارشناسی ارشد تاکید کرد و گفت: باید استان‌ها نظارت لازم را انجام دهند که در هیچ واحدی چنین موضوعی پیش نیاید.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس