تعیین تکلیف شیوه پذیرش دانشجوی دکتری دولتی و آزاد در آبان (95/7/26)

ایران کنفرانس

تعیین تکلیف شیوه پذیرش دانشجوی دکتری دولتی و آزاد در آبان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: شیوه سنجش و برگزاری آزمون دکتری سال ۹۶ برای اسفندماه مشخص شده است اما شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در دولتی و آزاد، تا آبان ماه تعیین تکلیف می شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر در انتظار برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی هستیم تا پیشنهادهای دانشگاه آزاد برای شیوه پذیرش دانشجوی دکتری را بررسی کنیم.

وی گفت: پیش بینی می شود که جلسه در آبان ماه برگزار شود و تا قبل از آغاز فرآیند ثبت نام اطلاع رسانی لازم برای شیوه پذیرش صورت گیرد.

خدایی درباره نظر برخی از داوطلبان آزمون دکتری مبنی بر وجود برخی رشته ها و گرایش های دانشگاه آزاد و عدم وجود آن رشته ها در دانشگاه های دولتی خاطرنشان کرد: در اطلاعیه آخر درباره رشته های آزمون دکتری ۹۶، تعدادی رشته که در دانشگاه آزاد وجود داشت و در دانشگاه های دولتی نبودند به مجموعه رشته های دکتری اضافه شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش گفت: ما از دانشگاه آزاد لیست رشته های این دانشگاه را گرفته ایم و در صورتی که گرایش خاصی در مجموعه رشته ها نباشد در دفترچه شماره ۲ به رشته ها اضافه می شود.

وی درباره شیوه پذیرش شامل بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه گفت: مصاحبه هر دانشگاه خاص همان دانشگاه خواهد بود و با توجه به وزنی که در نظر گرفته شده بر اساس قانون مصوب مجلس، بخش کتبی آزمون به صورت سراسری در اسفندماه برگزار می شود.

خدایی یادآور شد: شیوه پذیرش در دستور کار قرار دارد و هنور نهایی نشده است و این بخش در آبان ماه قبل از ثبت نام نهایی می شود.

وی درباره پیشنهاد دانشگاه آزاد در مورد شیوه پذیرش دانشجوی دکتری گفت: بحث در مورد شیوه پذیرش است که یا مانند کنکور سراسری یک کارنامه داده شود و افراد مستقل در دانشگاه آزاد انتخاب رشته / محل کنند و یا شیوه دیگری برای آن در نظر گرفته شود که این مسئله هنوز نهایی نشده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره این موضوع که آیا پذیرش در مقطع دکتری دوره های شهریه پرداز مشمول ممنوعیت از آزمون سال بعد می شود یا خیر گفت: پذیرش در دوره های شهریه پرداز ممنوعیت شرکت در سال بعد ندارد اما این موضوع در مقطع دکتری صدق نمی کند چرا که ظرفیت پذیرش محدود است و اگر کسی قبول شود و نرود، ظرفیت را اشغال کرده است.

وی افزود: با این وجود این موضوع هم به صورت مستقل تصمیم گیری می شود که تکلیف آن مشخص شود.

خدایی تاکید کرد: آزمون دکتری سال ۹۶ در اسفند ماه سال ۹۵ برگزار می شود و ثبت نام این آزمون از ۱۶ آذرماه آغاز می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس