الزامی شدن ثبت پایان نامه و رساله در ایرانداک (95/9/14)

ایران کنفرانس

الزامی شدن ثبت پایان نامه و رساله در ایرانداک

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با امضای آیین‌نامه‌ای، ثبت پیشنهاده (پروپوزال) پارساها (پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترای تخصصی) و پارساهای دانشجویان و دانش‌آموختگان تمامی مؤسسات دولتی و غیردولتی را الزامی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، محمد فرهادی با امضای آیین‌نامه «ثبت و اشاعه پیشنهاده‌ها (پروپوزال)، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آنها» تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیر دولتی زیرنظر وزارت علوم را موظف کرد، پروپوزال‌ها و پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترای تخصصی دانشجویان خود را پس از دفاع در سامانه‌های اطلاعاتی ایرانداک ثبت و تایید و متن کامل آنها را در قالب و به شیوه‌ای که ایرانداک تعیین می‌کند، بارگذاری کنند.

بر اساس این آیین‌نامه مؤسسات موظفند متن کامل پارساهای دانش‌آموختگان حداقل 3 سال قبل خود را در سامانه‌های اطلاعاتی ایرانداک ثبت و تایید کنند.

بر پایه این آیین‌نامه، مؤسسات موظف هستند، پیش از تصویب پیشنهاده پارساها و پس از دفاع آن پارساها اصالت محتوای آن را با کاربرد سامانه «همانندجو» بررسی کنند.

بر همین اساس، تعیین اصالت محتوا در هر مدرک و داوری درباره آن، بر پایه گزارش همانندجو بسته به مورد برعهده مؤسسات است.

افزون بر این، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) موظف است اطلاعات کتاب‌شناختی، چکیده، 20 صفحه نخست و فهرست منابع پارساها را پس از ثبت در سامانه‌های اطلاعاتی خود به صورت رایگان منتشر کند.

متن کامل پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا به ترتیب پس از گذشت 18 و 30 ماه از تاریخ دفاع دانشجو در محیط وب منتشر خواهد شد.

با اجرای این آیین‌نامه، ارزیابی و رتبه‌بندی مؤسسات توسط وزارت علوم بر اساس میزان مشارکت در اجرای این آیین‌نامه و میزان همانندی پارساهای هر مؤسسه انجام خواهد شد.
 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس