استفساریه مجلس درباره ادغام آزمونها/ رفع ابهام از کنکور دکتری (95/9/22)

ایران کنفرانس

استفساریه مجلس درباره ادغام آزمونها/ رفع ابهام از کنکور دکتری

سخنگوی کمیسیون آموزش اعلام کرد: برای رفع ابهام قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و آوردن نام دانشگاه آزاد در قانون استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد.

سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و وزیر علوم گفت: این جلسه باحضور دکتر محمد فرهادی و معاونان وی برگزار شد. دراین جلسه درباره ثبت نام مستقل آزمون دکتری و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه آزاد مباحثی مطرح و مقرر شد ثبت نام تحصیلات تکمیلی براساس قانون مجلس (قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی) که از قبل وضع شده بود انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد دکتر فرهادی وزیر علوم برای رفع ابهام قانون مذکور، آیین نامه قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی را از هیات وزیران پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود:قرار شد اعضای کمیسیون آموزش نیز برای رفع این ابهام، استفساریه ای با دو فوریت به صحن مجلس ببرد تا اسم دانشگاه آزاد اسلامی نیز در قانون قرار گیرد .

میرزاده افزود: البته از نظر کمیسیون آموزش همین که به دانشگاه غیر دولتی در قانون اشاره شده، دانشگاه آزاد را نیز شامل می شود اما برای اینکه ابهام های موجود رفع شود و به اصطلاح شائبه ای پیش نیاید، استفساریه دو فوریتی را به صحن مجلس خواهیم برد. تا اسم دانشگاه آزاد نیز قرار گیرد و آزمون یکپارچه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره اینکه درحال حاضر تکلیف داوطلبان دوره دکتری دانشگاه آزاد چیست گفت: ما وظیفه مان را انجام می دهیم این متقاضیان می توانند به اطلاعیه های سازمان سنجش و اخباری که اعلام می شود رجوع کرده و سپس تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد:البته دانشگاه آزاد نیز براساس رای دیوان عدالت اداری آزمون مستقل برگزار کرده و دلایل خود را دارد ولی به هر حال وظیفه ما بود که به وزارت علوم اعلام کنیم که پیگیر آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در هیات وزیران باشد و خودمان نیز با بردن یک استفساریه دو فوریتی به صحن مجلس ابهام موجود را رفع کرده و مشکل را حل کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس