دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه سبز کشور شد (95/10/3)

ایران کنفرانس

دانشگاه بوعلی‌سینا، دانشگاه سبز کشور شد

در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه‌های سبز کشور با حضور معصومه ابتکار معرفی و تقدیر شدند که در این میان دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دانشگاه سبز کشور معرفی شد.

به گزارش ایسنا، ایجاد دانشگاه‌های سبز برتر در کشور در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم، فناوری و تحقیقات است و امسال برای نخستین‌ بار شاهد انتخاب دانشگاه‌های سبز برتر در کشور بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در این‌باره گفت: دستورالعمل دانشگاه سبز و فرم‌های مربوطه برای استان‌ها ارسال و با هماهنگی ادارات‌ کل محیط زیست استان‌ها، نسبت به دریافت و ممیزی اولیه مدارک و بازدید از دانشگاه‌ها اقدام شد سپس نتایج توسط کمیته علمی در ستاد بررسی و دانشگاه‌های برتر در این حوزه انتخاب شدند.

محمدرضا محمدی افزود: دانشگاه بوعلی‌سینا حائز رتبه سوم در کشور شد و منصور غلامی، رئیس این دانشگاه مورد تقدیر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی درباره شاخص‌های انتخاب دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان دانشگاه سبز اظهار کرد: ارائه پیشنهادات سازنده گروه مدرسه سبز دانشگاه برای استفاده انرژی‌های خورشیدی و بادی در تولید برق، روشنایی معابر و محوطه دانشگاه و استفاده از زباله‌های دانشگاه برای تولید برق یا حرارت و همچنین تولید محصولات کشاورزی و کالاهای سازگار با محیط زیست در دانشگاه از جمله ملاک‌های این انتخاب بوده است.

محمدی اضافه کرد: اقدامات جمعی دانشجویی در زمینه تفکیک زباله، تدوین برنامه‌های آموزش محیط زیست، کسب عنوان برترین گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست کشور، وجود فضای مناسب و استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی در محوطه، مدیریت بهینه مصرف انرژی و آب، اقدام عملی در جهت پیاده‌سازی مدیریت سبز در دانشگاه، استفاده از آب غیرشرب برای فضای سبز، طراحی ساختمان برای استفاده از حداکثر ظرفیت روشنایی روز، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، انرژی الکتریکی، مصرف آب و توجه به معاینه فنی خودروهای دانشگاه از سایر ملاک‌های انتخاب این دانشگاه به عنوان یکی از  5 دانشگاه سبز کشور است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس