وزارت علوم فهرست 271 نشریه نامعتبر و جعلی را منتشر کرد (95/10/5)

ایران کنفرانس

وزارت علوم فهرست 271 نشریه نامعتبر و جعلی را منتشر کرد

دکتر محسن شریفی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتشار فهرست نشریات نامعتبر و جعلی از سوی این وزارت‌خانه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محسن شریفی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژو​هشی گفت: «هدف از ارائه این سیاهه از نشریات، جلوگیری از انتشار مقالات ارزشمند محققان کشور در نشریاتی است که دارای کیفیت بسیار پایین و یا جعلی هستند.»
به گفته شریفی تعداد نشریات این سیاهه در مجموع 271 نشریه است که 260 نشریه نامعتبر و 11 نشریه نیز جعلی هستند.

او افزود: «اگر مقاله‌ای در نشریات نامعتبر یا جعلی چاپ شود ارزش علمی ندارد و نباید امتیازی به آن تعلق گیرد. با اعلام فهرست نشریات نامعتبر و جعلی، از هدر‌رفت انرژی پژوهشی جلوگیری می‌شود. تعداد نشریات این سیاهه نسبت به فهرست قبلی 36 مورد افزایش یافته است.»

شریفی گفت: «سیاهه نشریات نامعتبر و جعلی در نامه‌ای به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین مراکز پژوهشی اعلام شده است.»

فهرست نشریات نامعتبر و جعلی برای استفاده محققان در سامانه ارزیابی نشریات علمی www.Journals.msrt.ir و همچنین وب‌سایت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی به آدرس rppc.msrt.ir قابل دسترسی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس