شهریه کارشناسی ارشد و دکتری پیام نور افزایش نمی‌یابد (95/10/16)

ایران کنفرانس

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری پیام نور افزایش نمی‌یابد

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: شهریه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش نخواهد یافت و فقط در مقطع کارشناسی افزایش شهریه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فیصل حسنی پیرامون مسائل مربوط به دانشگاه پیام نور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دانشگاه‌های نیمه حضوری در خاورمیانه دانشگاه پیام نور است که در سطح کشور بالغ بر 580 هزار دانشجو دارد و سال گذشته رتبه اول آموزشی در میان تمام دانشگاه‌های کشور را به دست آورد، هم‌چنین مقام دهم پژوهشی و 30 درصد قبولی کارشناسی ارشد از جمله مزایای دانشگاه پیام نور است.

وی افزود: 400 پروژه نیمه تمام دانشگاه‌های پیام نور از دولت گذشته باقی مانده و در دهه فجر سال گذشته 110 پروژه را افتتاح کردیم و در دهه فجر امسال نیز 100 پروژه دیگر را افتتاح خواهیم کرد. تا پایان سال 96 تمام دانشگاه‌های پیام نور به آزمایشگاه‌ و امکانات فرهنگی از جمله کتابخانه، تجهیزات کامپیوتری مجهز خواهند شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در زمینه اقدامات فرهنگی، این دانشگاه در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر است، ادامه داد: در بحث فرهنگی سیاست‌های این دانشگاه پیرو سیاست‌های وزارت علوم است و در این راستا در خصوص آموزش‌های خاص قرآنی نیز اقداماتی در دستور کار داریم. یکی از سیاست‌های دیگر این دانشگاه‌ اقدام به برگزاری ورزش همگانی است.

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری افزایش نمی‌یابد

حسنی با اشاره به برنامه دانشگاه پیام نور برای ایجاد انگیزه در کارمندان، گفت: درصدد هستیم با اجازه دولت نیمی از کارمندان قراردادی را پیمانی کنیم. همچنین آموزش ضمن خدمت به آنها ارائه دهیم. هم‌چنین شهریه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش نخواهد یافت و در مقطع کارشناسی افزایش شهریه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه 4000 هیات علمی و 12 هزار کارمند در سطح کشور مشغول به ارائه خدمت در واحدهای این دانشگاه‌ هستند، گفت: از چهار هزار هیات علمی 800 نفر آنها دانشیار یا استاد تمام هستند (50 درصد استادیار، 50 درصد مربی) و درصدد هستیم این هرم را به سمت 80 درصد دانشیار به 20 درصد مربی ببریم.

حسنی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور واحد اصفهان دومین استان در سطح کشور به لحاظ کیفیت کار دانشجو است، اضافه کرد: 50 هزار دانشجوی فعال در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و اصلاً ریزش دانشجو نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 43 درصد افزایش جذب دانشجو داشته‌ایم، تصریح کرد: سهمیه کشوری دانشگاه پیام نور برای واحد اصفهان هشت میلیارد تومان و برای دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان هفت میلیارد تومان است و هیچ مشکلی در خصوص اعتبار تخصیص یافته نداشته‌ایم.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان به لحاظ کیفی از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: این مرکز در مسابقات سراسری در کشور حائز رتبه اول و دوم شد.

حسنی ادامه داد: 320 هیات علمی در سطح استان فعال هستند که از این تعداد 20 دانشیار و استاد تمام و 123 استادیار هستند. پنج هزار مترمربع فضا در حال ساخت در استان داریم، درصدد هستیم سرانه هر دانشجو را از فضای آموزشی به سه مترمربع افزایش دهیم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در خصوص سالن ورزشی در سطح کشور مشکلی نداریم، اضافه کرد: در این خصوص 220 سالن ورزشی در سطح کشور وجود دارد. همچنین 28 سالن ورزشی را در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد.

خانواده‌ها به پیام نور اعتماد کنند

وی با اشاره به ضرورت اعتماد خانواده‌ها به دانشگاه‌ پیام نور گفت: در صدد هستیم درخصوص اعطای امتیازات به دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور اقدامات بیشتری انجام دهیم. همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که دانشگاه پیام نور در ایران تنها سیستم نیمه حضوری است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه با حضور وزیر علوم سیستم رسانه تعاملی با 200 محتوادر این دانشگاه افتتاح شده است، افزود: این سیستم مختص زنان خانه دار و معلولین است که در هر واحد 17 ساعت آموزش می‌بینند و مشغول به تحصیل می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه 200 رشته الکترونیکی در سال گذشته از طریق وزارت علوم به دانشگاه‌های پیام نور مجوز داده شد، ادامه داد: محدودیتی در جذب دانشجو نداریم و حتی یک دانشجو را جذب می‌کنیم، تعطیلی در هیچ جا نداشته‌ایم و دانشگاه پیام نور پرچم فرهنگی جمهوری اسلامی در هر استانی است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته هیچ گونه ریزشی در جذب دانشجوها نداشته‌ایم، افزود: خوشبختانه با توجه به کمک همکاران و اعتمادهایی که از طریق خانواده‌ها به دانشگاه پیام نور شد، توانستیم تعداد دانشجوها را بیشتر کنیم و از 700 هزار دانشجو در سال گذشته 620 هزار دانشجو را جذب کرده‌ایم.

حسنی با اشاره به اینکه درصدد هستیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم، اضافه کرد: در پنج سال گذشته در کل کشور در بخش پژوهش، ارتباط با صنعت 200 میلیارد تومان هزینه از طریق دانشگاه‌ها شده است که سهم استان اصفهان در این راستا دو میلیارد تومان در یک سال بوده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان با کسب مقام فرهنگی می‌توانند از مزایای دانشگاه استفاده کنند، گفت: سرانه فرهنگی هر دانشجو 60 هزار تومان است که 30 هزار را دانشجو و 30 هزار را دانشگاه می‌پردازد.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در سال گذشته 30 درصد دانشجویان کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور بوده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه‌ توانستند مطابق با رشته خود شغل انتخاب کنند و در همان شغل نیز استخدام شوند.

حسنی با بیان اینکه اعتقاد داریم زمانی دانشجو به سمت دانشگاه پیام نور می‌رود که آینده خود را ببیند که در کجا استخدام شده است، افزود: حتی در نقاط مرزی هم دانشجو جذب کرده‌ایم و بیشترین دانشجویان خانم‌ها هستند، با بانک‌ها نیز صحبت کرده‌ایم تا در زمینه وام به دانشجویان با دانشگاه‌های پیام نور همکاری کنند.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در سال گذشته در اقتصاد مقاومتی 70 میلیارد تومان کاهش هزینه‌ها در دانشگاه های پیام نور کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: تنها دانشگاهی هستیم که کتاب‌های تدریس آن خود آموز هستند، همچنین درصدد هستیم از آموزش‌های کوتاه مدت نیز استفاده کنیم و جزو سرفصل‌ها قرار دهیم.

جذب دانشجو در خارج کشور

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور با بیان اینکه در 70 کشور خارجی نمایندگانی داریم، گفت: یک هزار و 200 دانشجو در افغانستان و 500 دانشجو در دوبی داریم و قرارداد بستیم تا از دانشجویان خارجی و استادان نیز در واحد های داخل کشور جذب کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار نفر دانشجو در این 70 کشور خارجی مشغول به تحصیل هستند، گفت: یکی از اهداف سفر من به استان اصفهان بازدید از مراکز پیام نور استان جهت تأمین اعتبار و بودجه است. در این راستا به جهت اینکه بتوانیم پروژه‌های عمرانی در استان را در نظر بگیریم نیز از دیگر اهداف سفر بوده است.

وی ادامه داد: سیاست دانشگاه‌های پیام نور کمتر خرج کردن است تا از بار مالی بر دوش دانشجویان کاسته شود و در آینده شاهد کمترین هزینه‌ها در این دانشگاه‌ها باشیم. دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه مردمی است از کمک‌های خیرین نیز استفاده می‌کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس