اقدامات وزارت علوم برای مقابله با پیامدهای لغو ویزای آمریکا (95/11/10)

ایران کنفرانس

اقدامات وزارت علوم برای مقابله با پیامدهای لغو ویزای آمریکا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه لغو ویزای آمریکا قطعا دانشجویان دکتری که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا را داشتند با مشکل مواجه می‌کند، اقدامات وزارت علوم برای مقابله با پیامدهای این موضوع را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی در حاشیه دیدار با مشاوران امور زنان و خانواده درخصوص پیامدهای لغو ویزای ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دکتری می‌توانند بخشی از دوره خود را (به مدت حداقل شش ماه) در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا سپری کنند که برخی از این دانشجویان طی هماهنگی‌های انجام‌شده قرار بود به دانشگاه‌های آمریکا بروند، اما مسائلی که درخصوص لغو ویزا پیشامده قطعاً مشکلاتی را برای این دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از این رو پیش‌بینی شده است که فرصت داده شود و این دوره فارغ‌التحصیلی جزو سقف زمان تحصیل محسوب نشود. از طرفی نیز این دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های کشورهای دیگر پذیرش بگیرند.

به گفته وی، همچنین قرار بر این است که دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا دانشجویانی که در حال تحصیل بودند، بتوانند ادامه تحصیل دهند.

تشکیل کمیته بررسی مساله فارغ‌التحصیلان و بورسیه‌ها

فرهادی در ادامه درخصوص بورسیه دانشجویان اظهار کرد: تا پایان دوره بعضاً در حال پرداخت است اما دانشجویان بورسیه چند طیف هستند. برخی از آنها مربی بوده که در این صورت هیات‌امنا باید مباحث مربوط به آنها را تصویب کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه مشکل تعداد زیادی از این دانشجویان حل شده و تعدادی نیز هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: کمیته خاصی را برای مساله خاص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و بورسیه‌ها تشکیل دادیم که مسائل واجدان شرایط هیات علمی را بررسی کنند.

وی همچنین درخصوص تایید مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد نیز تصریح کرد: مدرک تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزادی که مجوز قانونی و رسمی داشته باشند، آماده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس