جزئیات نحوه ارزیابی پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد (96/1/29)

ایران کنفرانس

جزئیات نحوه ارزیابی پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد که ملاک ارزیابی پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد به صورت کیفی بوده و در میانگین معدل کل لحاظ نمی‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ابراهیم واشقانی‌فراهانی گفت: «برای اجرای مصوبه جلسه هیات رییسه دانشگاه و با هدف افزایش کیفیت پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد، روش ارزیابی آموزشی و پژوهشی پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد (از ورودی نیمسال اول مهر95 به بعد) در بخشنامه‌ای ابلاغ شده است. براساس این بخشنامه درجه عالی از سوی هیات داوران به پایان‌نامه‌هایی داده می‌شود که پذیرش یا چاپ حداقل یک مقاله مستخرج از آن در یکی از مجلات معتبر داخلی مورد تایید وزارت‌های علوم و بهداشت یا بین‌المللی متناسب با رشته مربوط (ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات دانشگاه آزاد اسلامی دارای نمایه ESI یا Scopus یا PubMed برای رشته‌های غیر علوم انسانی و هنر) و علمی پژوهشی دو وزارت مرتبط برای رشته‌های علوم انسانی و هنر ارائه شود.

واشقانی فراهانی گفت: «همچنین "درجه بسیار خوب" به پایان‌نامه‌هایی داده می‌شود که گواهی معتبر فرستادن (Submission) مقاله مستخرج از آن در یکی از مجلات معتبر داخلی یا بین‌المللی متناسب با رشته مربوط ارائه شود.»

او افزود: « "سایر درجات" نیز به پایان‌نامه‌هایی داده می‌شود که دارای هیچ یک از شرایط بالا نباشد.»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه ارزیابی مجلات بین‌المللی نیز گفت: «ارزیابی مجلات معتبر بین‌المللی باید از سوی گروه آموزشی و تایید شورای پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی انجام شود و مسئولیت اجرای درست آن بر عهده معاونت پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی است. اما در صورت اطمینان نیافتن از اعتبار مجله، باید از اداره کل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه استعلام شود.»

او گفت: «بدیهی است که شرایط تعیین‌شده در بالا یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت پایان‌نامه است و افزون بر آن، باید نظر هیات داوران و استاد راهنما نیز لحاظ شود. اما چنانچه دانشجو پس از دفاع و پیش از صدور مدرک تحصیلی خود، گواهی معتبر پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی یا بین‌المللی متناسب با رشته مربوط را ارائه کند، معاونت پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی مجاز است در صورت‌جلسه دفاع درجه ایشان را به یک درجه بالاتر ارتقا دهد و یک نسخه از سوابق ارتقا را به معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی ارسال کند.»

به گفته واشقانی فراهانی ملاک ارزیابی پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد به صورت کیفی است و در میانگین معدل کل لحاظ نمی‌شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس