آغاز رقابت کنکور ارشد از پنجشنبه / توزیع کارت از 4 اردیبهشت (96/2/2)

ایران کنفرانس

آغاز رقابت کنکور ارشد از پنجشنبه/ توزیع کارت از 4 اردیبهشت

آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان از دوشنبه ۴ اردیبهشت می توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

دکتر حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: از این میان، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. همچنین تعداد ۵۳۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب در گروه علوم انسانی، تعداد ۴۵ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه علوم پایه، تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۴ داوطلب در گروه فنی و مهندسی، تعداد ۲۷ هزار و ۹۱۵ داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، تعداد ۶۹ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه هنر و تعداد ۲ هزار و ۱۵۷ داوطلب در گروه دامپزشکی ثبت نام کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده اند. با توجه به اینکه هر یک از آزمون ها جداگانه برگزار می شود و هر یک از داوطلبان باید برای ورود به جلسه آزمون کارت آزمون خود را به طور جداگانه دریافت کنند، در مجموع برای داوطلبان ثبت نام کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر شده است.

وی افزود: از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادره، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر می شود.

توکلی یادآور شد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اولین مرحله بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی برای داوطلبان ۱۳۲ کدر شته امتحانی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

وی افزود: اولین مرحله آزمون بیست و دومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶، در ۲۲ رشته برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیایی، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی – علوم قرآنی، علوم تربیتی، حقوق، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست شناسی سلولی ملکولی، آمار، ریاضی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، زراعت و اصلاح نباتات و طراحی صنعتی از جمله رشته های المپیاد علمی است.

وی اظهار داشت: شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) است. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷:۰۰ و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

توکلی یادآور شد: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

وی افزود: داوطلبانیکه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل‌هائی که متعاقباً اعلام می شود نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی یا کد رشته‌های امتحانی مجاز اقدام و از طریق اینترنت نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته مربوط اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: دفترچه های آزمون دارای تنوع و شخصی سازی شده است و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه ها دارای تنوع بوده و در انواع A، B ، C ، D ، E و F تقسیم می شوند. پاسخنامه و دفترچه سوال داوطلبان در یک بسته نایلونی و در کدرشته هایی که دارای دو دفترچه سوال هستند تحت عنوان دفترچه شماره ۲ در یک بسته نایلونی جداگانه، تحویل داوطلبان خواهد شد.

وی با اشاره به امکان استفاده از امکانات بیشتر برای داوطلبان کم بینا گفت: علاوه بر چاپ معمولی، دفترچه سوالات به خط بریل برای ایندسته از داوطلبان نابینا تهیه شده است. ضمناً برای کلیه داوطلبان کم بینا در تمامی کدرشته ها دفترچه خط درشت تهیه شده است.

توکلی افزود: داوطلبان کم بینا می توانند برای قرائت سوالات در جلسه آزمون از ذره بین و یا دستگاه بهدید استفاده کنند.همراه داشتن ذره بین و دستگاه بهدید (بزرگ نما) بدون حافظه و استفاده آن در جلسه آزمون توسط داوطلبان کم بینا مجاز است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس