جزئیات مرحله دوم کنکور دکتری/ مجوز به دانشگاهها برای آزمون تخصصی (96/2/3)

ایران کنفرانس

جزئیات مرحله دوم کنکور دکتری/ مجوز به دانشگاهها برای آزمون تخصصی

جزئیات مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعلام شد و دانشگاه ها مجاز به برگزاری آزمون تخصصی نیز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جزئیات مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در کنکور دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ اعلام شد.

دانشگاه ها و مؤسسات مجری دوره های دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود و سازمان سنجش به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

اجازه به دانشگاه ها برای برگزاری آزمون تخصصی

در صورت نیاز و همچنین تشخیص مؤسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر داوطلب صرفاً یک بار انجام می شود و عدم مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی برای آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله شرکت نکرده اند، امکان پذیر نخواهد بود.

ممنوعیت تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری

تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکان پذیر نیست و داوطلبان باید در خصوص مراجعه به دانشگاه ها برای درخواست پذیرش و انجام مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، دقت لازم را بعمل آورند.

به داوطلبان توصیه می شود قبل از اقدام به انتخاب رشته های تحصیلی در اینترنت، کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب علاقه در فرم نمونه مندرج در دفترچه درج و سپس به پایگاه اینترنتی این سازمان مراجعه تا در مدت زمان کوتاه تر (برای داوطلبان به هنگام انتخاب رشته در اینترنت محدودیت زمانی وجود دارد) و خطای کمتری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود اقدام کنند.

ممنوعیت شرکت دارندگان مدرک دکتری در آزمون

به استناد نامه شماره ۲/۲۱/۷۴۱۴ در تاریه ۲۴ فروردین ۹۴ دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، دارندگان مدرک تحصیلی دکتری تخصصی (Ph.D) با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش در این آزمون، مجاز به شرکت مجدد در آزمون ورودی دوره دکتری نیستند.

پذیرش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از ۵۰ درصد نمره علمی (آزمون کتبی متمرکز) و ۵۰ درصد نمره مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) و برای رشته های پژوهش محور بر اساس ۳۰ درصد نمره آزمون علمی (آزمون کتبی متمرکز) و ۷۰ درصد نمره مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) و همچنین نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی و ظرفیت پذیرش در کدرشته محل های تحصیلی صورت می پذیرد.

الزام پرداخت هزینه بررسی صلاحیت عمومی در خرداد

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه ها و مؤسسات حداقل در یک یا چند کدرشته محل حدنصاب لازم را دارا بوده و تمایل به شرکت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) دانشگاه های ذیربط را دارند، لازم است از طریق سایت سازمان سنجش از تاریخ ۷ تا ۱۶ خرداد ۹۶ برای انجام بررسی صلاحیت های عمومی نسبت به واریز ۳۳۰ هزار ریال (۳۳ هزار تومان) ا طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

داوطلبان سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت کنند. داوطلبانی که در این خصوص اقدام نکنند، از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

ممنوعیت شرکت پذیرفته شدگان دکتری سال ۹۵

مطابق ضوابط، پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۵ (اعم از پذیرش شهریورماه یا مرحله تکمیل ظرفیت )، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۶ نبوده اند.

مطابق ضوابط، پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) سال ۹۶ حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۷ را نخواهند داشت، لذا باید در انتخاب رشته دقت کنند.

دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نیستند. سقف سنوات تحصیلی دوره دکتری، حداکثر ۵ سال است و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری مجاز به شرکت در آزمون مجدد نیستند و دانشجویان مرد در صورت انصراف از تحصیل در دانشگاه، چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند.

سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، بر ای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در این آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه ها نیز مجاز به ثبت نام از آنها نیستند.

هر موقع مشخص شود که داوطلب، حقایق را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نیستند، در هر مرحله ای از آزمو ن (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) محروم خواهد شد.

از کلیه پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل های دوره های غیر روزانه شامل: دوره های نوبت دوم و پردیس خودگردان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی  غیرانتفاعی، شهریه اخذ خواهد شد.

داوطلبان جهت اطلاع از میزان شهریه دوره های مختلف به پایگاه های اطلاع رسانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد نظر مراجعه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس