دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد تنها از قانون اجازه می گیرد (96/4/8)

ایران کنفرانس

دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد تنها از قانون اجازه می گیرد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: تکذیبیه وزارت علوم درباره رشته های دانشگاه آزاد یک نوع اعمال سلیقه است. ما هیچ نیازی به اجازه از جایی نداریم چراکه اجازه ما را قانون صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی در گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۱ درخصوص رشته های این دانشگاه گفت: آنچه در خصوص رشته های این دانشگاه تایید شده و روز گذشته توسط سرپرست دانشگاه اعلام شد قانونی است.

وی افزود: در سال ۶۷ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که رئیس وقت مجلس شورای اسلامی بودند به دلیل وجود برخی اعمال سلیقه ها که وزارت علوم وقت درخصوص دانشگاه آزاد داشت در مجلس قانونی تصویب کردند که براساس آن توسعه رشته های این دانشگاه توسط یک هیات سه نفره صورت گیرد.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در طی سال های گذشته رشته های مختلف از جمله ۳ هزار رشته ای که روز گذشته درخصوص تایید آنها صحبت شد مورد تایید این هیات سه نفره بوده است.

ولایتی اظهار داشت: مجموعه مصوبات این هیات سه نفره حدود ۲۴۴ صفحه و با امضا ۳ نماینده این هیات از وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاد است و اگر لازم باشد بنده این امضاها را منتشر خواهم کرد. این مستندات نشان دهنده تایید رشته های دانشگاه آزاد است.

سلیقه کارشناسان وزارت علوم ناقض قانون است

وی تاکید کرد: برخی از کارشناسان وزارت علوم «ان قلت» هایی می آورند و براساس سلیقه خود صحبت می کنند که اینها ناقض قانون است.

ولایتی گفت: از دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش بسیار تشکر می کنم که با دانشگاه آزاد همکاری زیادی کرده است.

وی افزود: اخیرا سئوالی درخصوص قانون مجلس که در سال ۶۷ تصویب شد از معاون حقوقی مجلس پرسیده شد که جواب آنها مثبت بوده است. اما به دلیل برخی از «ان قلت هایی» که وجود دارد در زمان ریاست دکتر میرزاده نیز به دیوان عدالت اداری شکایت شد و دیوان به نفع دانشگاه آزاد رای داد که این رای مشخص است و در صورت لزوم به رویت همگان خواهد رسید.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما قانون را اجرا می کنیم و از کارشناسان وزارت علوم خواهش می کنیم تا به قانون مراجعه کنند و اطلاعات قانونی خود را افزایش دهند و در مقابل قانون اعمال سلیقه نکنند.

وی گفت: امروز حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در خصوص حذف رشته های دانشگاه آزاد به وزیر علوم تذکر داده اند و اعلام کردند که چرا وزارت علوم در مقابل قانون مصوب مجلس بیانیه مخالف صادر می کند و اگر قرار است قانون مجلس نقص شود در مجلس باید این موضوع اعمال شود.

ما کاری به بیانیه های فلان کارشناس وزارت علوم نداریم

ولایتی اضافه کرد: ما ثبت نام را انجام می دهیم و کاری به بیانیه های فلان کارشناس وزارت علوم نداریم. به دانشجویان و اساتید خاطرجمعی می دهم که من به عنوان مسئول این دانشگاه با قاطعیت به دنبال حفظ کیان، کیفیت و کمیت این دانشگاه هستم.

با اقدام وزارت علوم، واحدهای دانشگاه آزاد در ۵۰ شهر تعطیل می شود

وی با بیان اینکه با این اقدام وزارت علوم، واحدهای دانشگاه آزاد در ۵۰ شهر تعطیل می شود، گفت: من با قاطعیت اعلام می کنم که یک واحد دانشگاه نیز نباید تعطیل شود.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: یکی از موضوعات طنز آمیز این است که برخی رشته هایی که به صورت فله ای مقطع کارشناسی ارشد آن در دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم حذف شده است به مقطع دکتری آنها مجوز داده شده و این سوال مطرح می شود که اگر دانشگاهی صلاحیت برگزاری دوره دکتری را دارد چطور نمی تواند دوره کارشناسی ارشد را اجرا کند.

ولایتی اضافه کرد: به نظر می رسد این درهم ریختگی وزارت علوم باید اصلاح شود.

ما کار خود را انجام می دهیم و هیچ نیازی به اجازه از جایی نداریم

وی گفت: ما کار خود را انجام می دهیم و هیچ نیازی به اجازه از جایی نداریم چراکه اجازه ما را قانون صادر کرده است.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد افزود: به هیچ وجه تحت تاثیر این فشارها قرار نمی گیریم و به دانشجویان و اساتید تاکید می کنیم که فعالیت خود را ادامه دهند.

ولایتی با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است، تاکید کرد: با این اقدام وزارت علوم هزاران نفر از اساتید این دانشگاه بیکار و ده ها هزار نفر از دانشجویان نیز سردرگم خواهند شد که نمایندگان مجلس نگران این رویه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرها وابستگی جدی به واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد دارند.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد درخصوص نگرانی دانشجویان این دانشگاه برای دریافت مدارک خود گفت: کشور قانون دارد و قانون این موضوع را مشخص کرده است.

ولایتی تاکید کرد: در اسفندماه سال ۹۴ قانون جدیدی در مجلس شورای اسلامی درخصوص رشته های دانشگاه آزاد تصویب شد و تاکید شد رشته هایی که تا قبل از سال ۹۴ تاسیس شده است معتبر است و پس از سال ۹۴ رشته های جدید باید اجازه دریافت کنند. همه ۳ هزار رشته ای که اکنون درخصوص آنها صحبت می شود مربوط به قبل از سال ۹۴ است و اعتبار دارد.

وزارت علوم باید مجری قانون باشد نه ناقض آن

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: وزارت علوم باید مجری قانون باشد نه ناقض آن.

ولایتی با اشاره به سوابق علمی و آموزشی خود گفت: من پزشک و فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال از آمریکا هستم و حدود ۴۳ سال است که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستم. سال ۷۱ به عنوان استاد تمام و در سال های اخیر نیز به عنوان استاد ممتاز شناخته شده ام.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد عنوان کرد: من به چند هزار نفر از پزشکان جوان کشور را در زمینه بیماری های عفونی تدریس کرده ام. ۲۰۰ مقاله پزشکی دارم که آخرین مقاله من در مجله نیچر چاپ شد و دومین مقاله من نیز به زودی در این مجله منتشر خواهد شد. یک مقاله من در صحنه بین المللی بیش از ۵۰۰ مورد ارجاع داشته است.

ولایتی خاطرنشان کرد من ۲ کتاب پزشکی تالیف کردم که طی دو سال این کتاب ها به عنوان کتاب های اول پزشکی شناخته شدند و قبل از انقلاب نیز ۲ کتاب تالیف کردم که تا سال ها منبع درسی بود. من یک دانشکده پزشکی قبل از انقلاب و دانشکده علوم بین الملل در وزارت خارجه بعد از انقلاب را تاسیس کردم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس