ابلاغ شیوه‌نامه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد (96/6/27)

ایران کنفرانس

ابلاغ شیوه‌نامه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

شیوه‌نامه دوره دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی و با هدف ارتقای کیفیت در دوره‌های آموزش عالی، از سوی دکتر فرهاد رهبر ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هدف ازین شیوه‌نامه که در 32 ماده و 33 تبصره در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده است، تعیین چارچوبی برای اجرای صحیح دوره دکتری تخصصی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

در این شیوه نامه آمده است: «شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همسو با متولیان و برنامه‌ریزان حوزه آموزش عالی کشور بازنگری آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات آموزشی را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار داده است. برای رسیدن به این مقصود و با هدف ارتقای کیفیت در دوره‌های آموزش عالی، شیوه‌نامه آموزشی پژوهشی دوره دکتری تخصصی با همکاری و هماهنگی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی، بهره‌مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان امر آموزش و با رعایت ضوابط کلی آیین‌نامه دکتری مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و تدوین شده است.»

شیوه‌نامه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی شامل مواردی نظیر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو (اعم از شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دوره دکتری)، مشخصات استادان راهنما و مشاور، ضوابط و مقررات آموزشی، ضوابط و مقررات پژوهشی و ضوابط و مقررات نظارت بر شیوه‌نامه است.

این شیوه‌نامه در برگیرنده اصول کلی و ضوابط اصلی دوره دکتری تخصصی غیرپزشکی است و مشمول دوره‌های دکتری عمومی، دوره تخصصی گروه پزشکی، دکتری حرفه‌ای و دستیاری دامپزشکی نمی‌شود.

همچنین در این شیوه‌نامه تاکید شده واحدهای دانشگاهی موظف هستند دستورالعمل‌های اجرایی را به گونه‌ای تدوین کنند که ضمن تحقق اصول کلی شیوه‌نامه، شروطی مغایر با شیوه‌نامه برای دانش‌آموختگان ایجاد نشود.

مسئولیت اجرای مفاد این شیوه‌نامه برعهده واحدهای دانشگاهی بوده و نظارت بر حسن اجرا و تفسیر مفاد آن، برعهده معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس