شرایط و ضوابط راهنمایی رساله های دکتری دانشگاه آزاد (96/7/11)

ایران کنفرانس

شرایط و ضوابط راهنمایی رساله های دکتری دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شرایط و ضوابط مربوط به راهنمایی رساله های دوره دکتری این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا شاهانی صبح امروز در نشست خبری در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: شیوه نامه دوره دکتری این دانشگاه هفته گذشته با هدف افزایش کیفیت به تمامی واحدها و مراکز دانشگاه ابلاغ شد. در این شیوه نامه شرایط و ضوابط مربوط به اساتید راهنما تعریف شده است.

وی افزود: بر اساس این شیوه نامه تمامی اعضای هیات علمی نمی توانند راهنمایی رساله های دوره دکتری را بر عهده بگیرند چرا که باید دارای شرایطی باشند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: بر اساس این شیوه نامه استادی که قصد دارد راهنمایی رساله دکتری را بر عهده بگیرد باید استادیار و دارای مدرک دکتری باشد.

شاهانی خاطرنشان کرد: وی همچنین باید سه سال سابقه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی را داشته باشد و تاکنون دو پایان نامه کارشناسی ارشد را هدایت کرده باشد که پایان نامه ها به اتمام رسیده باشند.

وی عنوان کرد: همچنین باید دو مقاله علمی معتبر در مجلات علمی و پژوهشی و یا IsI داشته باشد که این مقالات جدا از تز دکتری وی باشد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بر اساس این شیوه نامه علاوه بر دروس مصوب دوره دکتری، دانشجوی پذیرفته شده در این مقطع در صورتی که از نمرات آموزشی وی در آزمون پایین باشد باید دو درس جبرانی را به تایید گروه تخصصی قبل از شروع آموزشی بگذراند.

وی تصریح کرد: در مرحله پیشنهاد از رساله دکتری نیز در این جلسه باید دو عضو هیات علمی که مرتبه علمی آنها دانشیار یا بالاتر باشد از خارج از دانشگاه حضور داشته باشد.

شاهانی خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره دکتری باید دارای دو مقاله علمی باشند تا بتوانند از رساله خود دفاع کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: در حوزه فنی و مهندسی یکی از مقالات باید در مجله IsI و دیگری باید در مجله علمی و پژوهشی معتبر از نظر وزارت علوم منتشر شود. در حوزه علوم انسانی نیز دو مقاله باید در مجلات علمی و پژوهشی معتبر وزارت علوم منتشر شود.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه کیفیت دانشگاه آزاد ظرفیت دکتری این دانشگاه در سال ۹۶ به یک چهارم ظرفیت اعلامی در سال ۹۵ کاهش یافته است همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز کاهش ظرفیت پذیرش در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ داشتیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس