جذب سالانه بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی جدید در کشور (96/7/28)

ایران کنفرانس

جذب سالانه بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی جدید در کشور

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با بیان اینکه سالانه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به اعضای هیات علمی کشور اضافه می شوند، چگونگی اعتراض متقاضیان جذب به نتیجه بررسی پرونده ها را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سالانه دو فراخوان جذب هیات علمی در بهمن‌ماه و شهریورماه برگزار می شود. در هر فراخوان حدود ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام می کنند  که در غربالگری هایی که انجام می شود، معمولاً ۵۰ درصد از آنها ریزش می‌کنند.

وی ادامه داد: در هر فراخوان، حدود یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ نفر جذب می شوند و در مجموع در سال بین ۲ هزار تا ۲ هزار ۵۰۰ نفر به اعضای هیات‌علمی در کل کشور اضافه می‌شوند. در حال حاضر حدود ۸۰ هزار عضو هیات‌علمی در تمام دانشگاه‌های کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم درباره نحوه اعتراض اعضای هیات‌علمی به نتیجه بررسی پرونده‌ها، گفت: برای رسیدگی به اعتراضات، در ابتدا این پرونده توسط کارگروه‌ها در دانشگاه رسیدگی می‌شود که در صورت اعتراض فرد به نتیجه آن، دانشگاه مکلف است ترکیب کارگروه را تغییر دهد.

وی افزود: در بررسی صلاحیت علمی و عمومی نیز امکان اعتراض فرد در دانشگاه وجود دارد و همچنین طبق مقررات باید دو نفر از اعضای هیات اجرایی دانشگاه‌های دیگر دعوت و دو نفر از اعضای هیات اجرایی فعلی خارج شوند تا این مسئله نیز مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رضوان‌طلب افزود: اگر فرد باز هم قانع نشد، می‌تواند اعتراض خود را از طریق هیات مرکزی جذب در وزارت علوم انجام دهد و اگر به نتیجه این بررسی نیز اعتراض داشت، می‌تواند اعتراض خود را به هیات عالی جذب ارجاع داده که نظر این هیات، نظر نهایی خواهد بود

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس