آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد (96/8/7)

ایران کنفرانس

آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین وضعیت جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷۲۵۰ نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه اشتغال دارند، که از این تعداد ۲۵۸۴۳ نفر به صورت تمام وقت و ۱۴۰۷ نفر به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار هستند.

از این تعداد ۱۳۱ نفر مربی آموزشیار، ۶۹۰۱ نفر مربی تمام وقت، ۳۶ نفر مربی نیمه وقت و ۳۳۷۰ نفر بورسیه تمام وقت هستند و ۲۴۰۵ نفر هم مأمور به تحصیل تمام وقت می‌باشند.

همچنین ۲۶۴ نفر در قالب طرح خدمت تمام وقت، ۱۱۰۰۷ نفر استادیار تمام وقت، ۴۴۲ نفر استادیار نیمه وقت، ۱۳۱۸ نفر دانشیار تمام وقت و ۴۵۱ نفر دانشیار نیمه وقت هستند و ۴۴۷ نفر استاد تمام وقت و ۴۷۸ استاد تمام نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی به کار اشتغال دارند.

در بخش دیگری از گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در تشریح روند جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه در طی ۱۰ سال گذشته، با اشاره به جذب ۱۴۱۲۶ نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر، جذب ۲۴۱۹ نفر در سال ۱۳۸۶، ۲۳۶۲ نفر در سال ۱۳۸۷، ۱۵۳۴ نفر در سال ۱۳۸۸، ۸۴۶ نفر در سال ۱۳۸۹ و ۸۹۲ نفر در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین بر اساس این گزارش ۷۶۶ نفر در سال ۱۳۹۱، ۶۳۴ نفر در سال ۱۳۹۲، ۷۷۱ نفر در سال ۱۳۹۳، ۱۸۹۰ نفر در سال ۱۳۹۴، ۱۷۳۳ نفر در سال ۱۳۹۵ و ۲۷۹ نفر در سال ۱۳۹۶ نیز به عنوان هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار شده اند.

در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ سال اخیر ارتقاء وضعیت ۲ مربی، ۲۰۳ استادیار و ۱۳ دانشیار در سال ۱۳۸۵، ۴ مربی، ۳۲۴ استادیار، ۳۳ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۶، ۲ مربی، ۱۳۸۹ استادیار، ۳۲ دانشیار و ۳ استاد در سال ۱۳۸۷ مورد اشاره قرار گرفته است.

در همین بخش و در تشریح ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت ۱ مربی، ۵۷۳ استادیار، ۵۲ دانشیار و ۴ استاد در سال ۱۳۸۸، ارتقاء وضعیت ۳ مربی، ۴۵۷ استادیار، ۷۰ دانشیار و ۱۲ استاد در سال ۱۳۸۹، ۲ مربی، ۷۵۳ استادیار، ۱۶۷ دانشیار و ۱۰ استاد در سال ۱۳۹۰ نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش و در بخش مربوط به ارتقاء وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعضای هیات علمی ارتقاء یافته در سال ۱۳۹۱ به ترتیب ۸ مربی، ۶۷۲ استادیار، ۱۴۱ دانشیار و ۱۰ استاد ارتقاء یافته‌اند و در سال ۱۳۹۲ نیز این آمار ۶ مربی، ۴۹۶ استادیار، ۲۷ دانشیار و ۱ استاد و در سال ۱۳۹۳، ۱۶ مربی، ۱۰۹۶ استادیار، ۱۱۳۵ دانشیار و ۲۰ استاد بوده‌اند.

همچنین در سال ۱۳۹۴، ۱۰ مربی، ۱۰۷۸ استادیار، ۲۵۸ دانشیارو ۵۵ استاد و در سال ۱۳۹۵ نیز ۹ مربی، ۹۹۶ استادیار، ۳۴۱ دانشیار و ۴۱ استاد و در سال ۱۳۹۶ تا کنون ۲ مربی، ۳۵۲ استادیار، ۹۶ دانشیار و ۱۲ استاد موفق به ارتقاء وضعیت شده‌اند و جمعاً در ۱۰ سال اخیر ۸۹۵۸ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء وضعیت یافته‌اند.

در بخش مربوط به درخواست تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از صدور بخشنامه مورخ ۱۵ تیر ۹۵ موارد ذیل مورد اشاره قرار گرفته است:

۴۳۲۱ درخواست در سامانه تبدیل وضعیت ثبت شده که از این تعداد ۱۲۳۶درخواست ایجاد شده و ۱۲۳۲ درخواست نیز کارگزینی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است و ۸۴ درخواست نیز توسط معاون آموزشی واحد دانشگاهی مربوطه در دست بررسی است.

همچنین ۹۹۱ درخواست در هیات اجرایی جذب استان جهت بررسی صلاحیت عمومی در حال بررسی است و ۷۷۸ درخواست نیز جهت صدور حکم تبدیل وضعیت به سازمان مرکزی ارسال شده و ۳۹۳ حکم نیز توسط سازمان مرکزی به منظور تبدیل وضعیت صادر شده است.

بنا بر گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به صدور کد شناسه تدریس اعضای هیات علمی و مدرسان حق‌التدریس آمار ذیل ارائه شده است:

۲۶۳۱۵ درخواست جهت اخذ کد شناسه تدریس برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۶۳۸۸۴ درخواست جهت اخذ کد شناسه حق‌التدریس ثبت شده که ۲۳۲ درخواست تمام وقت و نیمه وقت و ۱۸۷۶ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در واحد دانشگاهی مربوطه در حال بررسی است.

همچنین ۵۳۲ درخواست اخذ کد شناسه تمام وقت و نیمه وقت و ۴۸۷۴ درخواست کد شناسه حق‌التدریس به علت نقص مدارک به متقاضی برگشت داده شده و ۳ درخواست اخذ کد شناسه تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۱۷۱ درخواست اخذ کد شناسه حق‌التدریس در سازمان مرکزی در دست بررسی است و جمعاً ۲۵۵۴۸ کد شناسه برای تدریس تمام وقت و نیمه وقت و ۵۶۹۶۳ کد تدریس حق‌التدریس صادر شده است.

گزارش دانشگاه آزاد اسلامی و در بخش مربوط به تعداد اعضای هیات علمی مورد نیاز و افراد ثبت نام کرده آمار ذیل ارائه شده است: در گروه‌های غیر معارف اسلامی ۱۲۸۴ نفر مورد نیاز است که ۵۰۰۶ نفر ثبت نام کرده‌اند و در گروه معارف اسلامی هم ۴۳ نفر مورد نیاز است که ۲۴۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و ۱۳۲۷ رشته توسط واحدها و مراکز آموزشی نیازمند جذب اعلام شده‌اند.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 19 آبان 1396 ، 13:38)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس