اعزام ۲ هزار دانشجوی بورسیه به خارج تا پایان سال جاری (96/8/12)

ایران کنفرانس

اعزام ۲ هزار دانشجوی بورسیه به خارج تا پایان سال جاری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان خارج وزارت علوم اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۲هزار نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام می شوند.

ابراهیم حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد سهمیه بورسیه خارج از کشور در سال جاری گفت: برای سال جاری ۲هزار بورسیه خارج از کشور پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تا کنون حدود ۹۰۰ نفر از دانشجویان بورسیه به خارج از کشور اعزام شدند و مابقی نیز تا پایان سال جاری اعزام خواهند شد.

به گزارش مهر، برای پذیرش در بورس خارج از کشور، شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۶ و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه الزامی است.

همچنین انجام مصاحبه علمی و ارزیابی تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه باید صورت گیرد و دانشگاه ها پس از انجام مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را انتخاب و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند.

پس از ارزیابی نهایی و تایید نتایج (گزارش) واصله از طرف دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه‌ها اعلام می شود.

سپس پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه / مؤسسه پذیرنده بورسیه، فرایند هیأت اجرایی جذب افراد پذیرفته شده را انجام داده و صورت جلسه هیأت اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام می کنند.

براساس این گزارش رشته گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود.

قبولی های بورس خارج از کشور براساس سهمیه هر دانشگاه است و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش، وضعیت تحصیلی، بعهده دانشگاه دارای سهمیه است.

پذیرفته شدگان اعزام بایستی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ نسبت به اخذ حد نصاب نمره زبان، پذیرش از دانشگاه مورد تایید دانشگاه مورد سهیمه  و اداره کل بورس و اعزام دانشجویان، سپردن وثیقه به دانشگاه یاد شده، دریافت ویزا و سایر موارد اعزام اقدام کنند. بدیهی است پس از اتمام زمان مذکور، قبولی فرد (کان لم یکن) تلقی می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس