رشته های مورد تایید مقطع دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد (96/8/26)

ایران کنفرانس

رشته های مورد تایید مقطع دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اسامی رشته های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که مورد تایید این وزارتخانه است را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت علوم، اسامی رشته های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که مورد تایید دفتر گسترش را اعلام کرد. در فایل منتشر شده، اسامی ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری اعلام شده است.

مرجع تصویبی برای یک هزار و ۱۶۲ رشته دکتری دانشگاه آزاد اعلام نشده است

از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری دانشگاه آزاد که مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم است، مرجع تصویب ۸۴ رشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۴۳۸ رشته قطعی، ۷۵ رشته کمیته ارزیابی، ۵۰۹ رشته یکبار پذیرش و یک هزار و ۱۶۲ رشته بدون مرجع تصویب اعلام شده است.

همچنین از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته دوره دکتری دانشگاه آزاد مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم، پذیرش ۳۲۷ رشته فقط برای سال ۹۵ و ۹۶ عنوان شده است.

بیش از نیمی از رشته های دکتری دانشگاه آزاد در گروه علوم انسانی

براساس این گزارش، از مجموع ۲ هزار و ۲۶۹ رشته مورد تایید، ۴۷ رشته در گروه دامپزشکی، یک رشته در گروه زبان، یک هزار و ۱۱۵ رشته در گروه علوم انسانی، ۳۴۰ رشته در گروه علوم پایه، ۴۱۴ رشته در گروه فنی مهندسی، ۲ رشته در گروه کشاورزی، ۲۴۸ رشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی  و ۶۵ رشته در گروه هنر و معماری قرار دارند.

همچنین در فایل وزارت علوم، یک هزار و ۵۱۴ رشته دانشگاه آزاد تحت عنوان دکتری برای اخذ مجوز معرفی شده است.

متقاضیان می توانند برای اطلاع از رشته های دکتری دانشگاه آزاد که مورد تایید دفتر گسترش وزارت علوم است به آدرس https://edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس