جزئیات کنکور کارشناسی ارشد 97 (96/9/12)

ایران کنفرانس

جزئیات شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷

شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ و بیست و سومین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و سومین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می توانند در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

اعلام زمان ثبت‌نام‌ در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ از روز پنجشنبه ۱۶ آذر ۹۶ آغاز می شود و در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ پایان می‌پذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

امکان ثبت نام در دو رشته

علاقه‌مندان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای آزمون)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط) متقاضی ثبت‌نام شوند.

داوطلب برای ثبت نام باید به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه کند و کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) را خریداری کرده و دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱) را دریافت کند.

داوطلب همچنین باید فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام تهیه و مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را آماده کند.

اعلام هزینه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۳۶۰ هزار ریال (۳۶ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

تذکر: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال (۱۱ هزار تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی (کان لم یکن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد ۹۷

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۶ تقاضانامه تعیین می‌شود. داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

جزئیات المپیاد علمی‌- دانشجویی‌ کشور:

داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷، در اولین ‌مرحله دوره بیست و سومین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

انتخاب رشته مستقل آزاد و دولتی در پذیرش کارشناسی ارشد:

کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان آزمون توسط سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند می‌توانند برای پذیرش در رشته محل‌های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

همچنین تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند می توانند برای پذیرش در رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های دانشگاه مذکور صورت خواهد گرفت.

امکان ‌انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در هر دو پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت مجزا امکان‌پذیر خواهد بود.

سایر موارد در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجوی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره ۱ که روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار می گیرد، ‌مراجعه کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند زیرا پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

در صورت‌ لزوم‌، داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن‌ گویای: ۴۲۱۶۳-۰۲۱ با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ کرده یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس