جزئیات آزمون دکتری 97 و زمان انتشار کارنامه (96/9/13)

ایران کنفرانس

جزئیات آزمون دکتری 97 و زمان انتشار کارنامه

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ۲۳۳ هزار نفر در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ ثبت نام کرده اند که این داوطلبان در روز جمعه ۴ اسفند با هم به رقابت می پردازند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ در  ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و پردیس های خودگردان صورت گرفت و ساعت ۲۴ شنبه ۱۱ آذر ۹۶ پایان یافت.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس آمار نهایی تعداد ۲۳۳ هزار و ۳۹۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که این تعداد در روز جمعه ۴ اسفند ۹۶ باهم به رقابت می پردازند.

وی یادآور شد: آزمون دکتری سال ۹۷ در گروه علوم انسانی ۶۳ کدرشته، در گروه علوم پایه ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی ۴۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۳۵ کدرشته، در گروه هنر ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی ۲۶ کدرشته و در گروه هنر ۹ کدرشته برگزار می شود.

توکلی گفت: سطح سئوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و  آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: برگ راهنما و کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه اول اسفند ۹۶ در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است و داوطلبان باید از آن پرینت تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

توکلی اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام و تراز و سایر موارد مورد نیاز برای داوطلب در هفته آخر فروردین ماه ۹۷ برای داوطلبان صادر می شود که داوطلبان با توجه به ضوابط و مندرجات کارنامه می توانند در صورت واجد شرایط بودن در نیمه اول اردیبهشت ماه ۹۷ نسبت به انتخاب کدرشته محل های انتخابی اقدام کنند.

وی یادآور شد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ در دهه اول شهریورماه ۹۷ بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس