اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی تا بهمن‌ماه (96/9/20)

ایران کنفرانس

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی تا بهمن‌ماه

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از اعلام نتایج جذب مدرس در واحدهای این دانشگاه تا پایان بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: براساس فراخوان اعلام شده ۱۰۰۰ نفر در تهران و ۹۰۰۰ نفر در سراسر کشور به عنوان مدرس جذب مراکز علمی کاربردی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید در نشست خبری که  در سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، توجه به فناوری و پژوهش در کنار آموزش را یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه عنوان کرد و گفت: ما در سطح کشور حدود ۹۰۰ مرکز فعال آموزشی علمی کاربردی داریم که بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو و ۵۰ هزار مربی در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش نیروهای مهارتی در کشور، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش و سهم بسیار مهمی در تامین نیروهای مهارتی کشور ایفا کنند، چرا که بزرگ‌ترین مشکل فعلی کشور اشتغال است که این موضوع برای دولت هزینه‌های سنگینی را ایجاد کرده و دولت تلاش می‌کند بخشی از اهداف کمی در این حوزه برآورده سازد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: این دانشگاه به دلیل داشتن دانش آموختگان مهارتی و رویکرد مهارتی در اهداف آموزشی خود می تواند بخش بزرگی از نیازهای اشتغال بازار را جذب کند. وزیر کار اخیرا اشاره کردند که برای ایجاد شغل برای هر متقاضی حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است، اما با توجه به رویکرد مهارتی بودن دانشگاه علمی کاربردی این میزان هزینه برای فارغ التحصیلان این دانشگاه به حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته امید، آموزش عالی مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه، ۳۰ درصد از دانشجویان را به صورت دانشجویان مهارتی تربیت کند، این در حالی است که در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی خاطر نشان کرد: آموزش‌های کاربردی در کشورهای توسعه یافته بسیار جدی گرفته می‌شود بطوری که در کشور آلمان بیش از ۷۰ درصد دانشجویان مهارتی و کمتر از ۳۰ درصد آنها دانشجویان نظری هستند. در واقع ظرفیت دانشجویان مهارتی در ایران بیش از ۳۰ درصد است اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که دوره‌های مهارتی در کشور ما از طرف مسئولان، مردم و حتی خانواده‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۵۰ ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد، گفت: متاسفانه برای سال جاری کمتر از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شدند و ۴۰۰ هزار ظرفیت خالی برای آموزش‌های مهارتی در کشور ایجاد شده است.

اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی تا بهمن ماه

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه نتایج فراخوان جذب مدرس در این دانشگاه تا بهمن ماه اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر استان‌ها بسیاری از نیروهای خود را جذب کرده‌اند اما با توجه به اینکه میزان متقاضی تدریس در مراکز علمی کاربردی استان تهران ۱۴ هزار نفر بود و از این تعداد ۳ هزار نفر برای جذب هزار مدرس به مصاحبه دعوت شده بودند در نتیجه فرآیند آن طول کشید، اما بطور کلی تا پایان بهمن ماه نتایج جذب این متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بطور کلی ۱۰۷۰ مرکز علمی کاربردی در کشور وجود دارد که برای مهر ماه سال ۹۶ فقط در ۸۴۰ مرکز پذیرش دانشجو صورت گرفت و قرار است برای بهمن ماه سال جاری نیز تعدادی از این مراکز موجود غیر فعال شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو سوم مراکز علمی کاربردی غیر دولتی این دانشگاه دارای اساسنامه تنظیم و تصویب شده هستند و مراکز دولتی علمی کاربردی نیز نیازی به اساسنامه ندارند.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 20 آذر 1396 ، 13:07)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس