رئیس مرکز جذب وزارت علوم:خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها (96/9/27)

ایران کنفرانس

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم: خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به خط قرمزهای جذب اساتید در دانشگاه ها گفت: اگر استادی از نظر اخلاقی ضعف داشته باشد و یا دارای تراز علمی مناسب نباشد مانع فعالیت وی می شویم.

محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مواردی که مرکز جذب روی آن حساسیت داشته و دانشگاه ها از آن گلایه مند هستند گفت:  آنچه که مرکز جذب روی آن حساسیت دارد روشن است، ما ابتدا در مورد تراز علمی متقاضیان عضویت هیات علمی در دانشگاه ها حساس هستیم که آن را کنترل می کنیم، البته نه بعنوان اینکه صلاحیت را تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد: دانش آموختگان هر دانشگاهی با دانش آموختگان دانشگاه های دیگر از حیث تراز علمی متفاوت هستند، برخی اصرار دارند فردی که مقاطع تحصیلی را در دانشگاه پایین تر گذرانده، در دانشگاه بالاتر مشغول به فعالیت شود که این موضوع مانند این است که چرخ ماشین پراید را برای ماشین شاسی بلند بکار بگیرید که اگر این کار صورت گیرد، هم چرخ و هم ماشین ضایع می شوند.

رئیس مرکز جذب اساتید وزارت علوم افزود:   یک نفر می خواهد ۳۰ سال کنار سایر اعضای هیات علمی، نقش آفرینی مثبت داشته باشد، پس باید تراز علمی لازم را دارا باشد،   اولین چیزی که توسط مرکز جذب لحاظ می شود، سنجش افراد از حیث تراز علمی با دانشگاه مقصد است.

رضوان طلب افزود: موضوع دوم «اخلاق استادی و سلامت اخلاقی» است که مرکز جذب روی این مساله بسیار حساس است، در این خصوص با مواردی در برخی از دانشگاه ها روبرو بوده‌ایم، افرادی بوده اند که سابقه بد اخلاقی در دانشگاهی داشته و برای اینکه این مساله گم شود به دانشگاه دیگر منتقل می شدند، ما نمی توانیم این موضوع را بپذیریم، برخی دانشگاه ها اصرار دارند که این اعضاء را جذب کنند، با اینکه سابقه آنها روشن است.

وی ادامه داد: مساله اخلاقی از دیگر خط قرمز های بسیار مهم مرکز جذب است اگر ما مطلع بشویم که استادی از نظر اخلاقی ضعف داشته و نسبت به امانت هایی که در اختیار ما در دانشگاه ها قرار دارد، امانتدار خوبی نیست و رابطه ای، غیر از رابطه آموزشی با دانشجویان برقرار می کند حتما با وی برخورد می کنیم و هیات مرکزی جذب، مانع ادامه فعالیت وی در دانشگاه می شود.

رئیس مرکز جذب اساتید وزارت علوم ادامه داد: نکته دیگر که برای ما بسیار مهم بوده، این است که یک استاد باید مخالفتی با ارکان نظام و نظام ولایی ما نداشته باشد این خط قرمز ما است بالاخره ما پذیرفتیم اصل مهمی به نام ولایت فقیه داریم و این کشور ما را نجات داده و اگر استادی قرار باشد در این خصوص تردید داشته و یا زمزمه هایی بکند که ذهن دانشجو را آلوده کند ما حتما در برابرش ایستاده و نمی توانیم وی را بپذیریم.

رضوان طلب افزود: این ها مسائلی است که ما بر روی آن حساسیت داشته و دانشگاه ها باید آن را رعایت کنند گاهی وقت ها در دانشگاهی قائل به این هستند که در مورد یکی از این موارد ما تسامح کنیم و سر تسامح کردن یا تسامح نکردن تعداد معدودی، اختلاف نظر ایجاد می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس