انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو (96/10/8)

ایران کنفرانس

انتقاد مسئولان دانشگاه آزاد از نظارت وزارت علوم در پذیرش دانشجو

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با انتقاد از اعلام ظرفیت بی منطق ۴۵ هزار دانشجوی دکتری در سال گذشته گفت: وزارت علوم نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، امیررضا شاهانی گفت: در سال ۶۱ دانشگاه آزاد اسلامی با هدف جلوگیری از خروج علاقه مندان به تحصیلات دانشگاهی از کشور و پاسخگویی به نیاز علمی و دانشگاهی کشور تاسیس شد.

وی از بیکاری ۲۰ هزار فارغ التحصیل مقطع دکتری در کشور خبر داد و افزود: مسئولان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته ۴۵ هزار ظرفیت دکتری اعلام کرده بود که از این تعداد ۲۹ هزار دانشجو در مقطع دکتری پذیرفته شدند، این در حالی است که در سال ۹۱ ظرفیت پذیرش مقطع دکتری تنها سه هزار دانشجو بوده و امسال ظرفیت کل دانشگاه های دولتی ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر است.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با چه منطقی ۴۵ هزار دانشجوی دکتری در یک سال پذیرش داشته است؟ به طوری که بسیاری از واحدهای دانشگاهی ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری را هم ندارند.

شاهانی با اشاره به اینکه وزارت علوم نقش خود را در زمینه پذیرش دانشجو به خوبی ایفا نکرده است، گفت: در سال جاری (سال ۹۶) ظرفیت پذیرش دکتری را به ۹ هزار و ۸۰۰ دانشجو رساندیم که ۹ هزار دانشجو پذیرش داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۵، ۱۷۰ هزار دانشجو پذیرفته شده بود که در سال ۹۴ این رقم ۲۰۰ هزار نفر بوده است و مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را به ۶۸ هزار دانشجو کاهش داده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس