هیات عالی جذب:کاهش اعضای هیات علمی حق التدریس/ اجتناب از تدریس دانشجویان دکتری (96/10/10)

ایران کنفرانس

هیات عالی جذب: کاهش اعضای هیات علمی حق التدریس/ اجتناب از تدریس دانشجویان دکتری

رئیس هیات عالی جذب ضمن تأکید بر لزوم ارائه راهکار برای تسریع در روند جذب گفت: یکی از این راهکارها باید معطوف به کاهش اعضای هیات علمی حق‌التدریس باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کی‌نژاد ضمن تأکید بر لزوم ارائه راهکار برای تسریع در روند جذب گفت: یکی از این راهکارها باید معطوف به کاهش اعضای هیات علمی حق‌التدریس باشد.

وی افزود: مورد مهم دیگر اجتناب از تدریس دانشجویان دکتری به عنوان استاد در کلاس‌های مقطع دکتری است.

رئیس هیات عالی جذب با اشاره به برخی مشکلات ناشی از گسترش بدون ضابطه دانشگاه‌ها در کشور گفت: با توجه به محدودیت منابع و کاهش جمعیت دانشجو باید در این زمینه دقت لازم صورت پذیرد.

همچنین اعضای هیات عالی جذب با توجه به مشکلات پیش‌آمده در مسیر انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به دانشگاه هم‌طراز، خواستار تسهیل و تسریع در روند انتقال این افراد شدند.

در ادامه به مشکلات پیش رو در زمینه اعضای هیات علمی حق‌التدریس در دانشگاه‌ها مطرح شد که محمدحسین امید سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و مقرر شد دستگاه‌ها بر اساس مصوبات هیات عالی جذب نسبت به ارزیابی علمی و عمومی این اساتید اقدام کرده و گزارش آن را به هیات عالی جذب ارائه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس