آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد از سه شنبه (96/10/25)

ایران کنفرانس

آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد از فردا

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر امیررضا شاهانی در نشست خبری از تفاهم دانشگاه آزاد با وزارت علوم و آغاز مرحله تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی ارشد از ساعت 8 صبح فردا خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند جهت ثبت‌نام به مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند و تا ساعت 24 یازدهم بهمن در این سایت ثبت نام نمایند.

پذیرش 24 هزار نفر در دوره کارشناسی‌ارشد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مبنای دانشگاه آزاد همکاری با وزارت علوم است. در راستای تعامل با وزارت علوم ظرفیت پذیرش دوره کارشناسی ارشد از 100 هزار نفر به 24 هزار نفر تغییر کرد. همچنین داوطلبان می‌توانند هزار و 555 کد رشته محل را انتخاب کنند.همچنین پذیرفتیم که در تهران و مراکز استان‌ها پذیرش ارشد نداشته باشیم.

وی گفت: ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت برای داوطلبانی است که قبلاً جایی پذیرفته نشده‌اند و دانشجو نیستند. همچنین همه آنهایی که در کنکور کارشناسی ارشد سال 96 شرکت کرده‌ بودند می‌توانند مجدداً انتخاب رشته کنند.

پذیرش دوره کارشناسی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

شاهانی بیان کرد: بر اساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش در رشته‌ها بر اساس سوابق تحصیلی در بازه طولانی‌تری خواهد بود. همچنین دیگر پذیرش بدون آزمون نداریم بلکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و ضابطه‌مند خواهد شد و داوطلبان دبیرستان و پیش‌دانشگاهی که معدل‌شان بهتر است پذیرش می‌شوند.

وی افزود: همچنین پیش از این داوطلبان برای هر یک از انتخاب‌های خود در رشته‌های بدون آزمون باید کارت اعتباری می‌خریدند که این روند نیز اصلاح شده است و داوطلبان 20 رشته محل را انتخاب و یک کارت اعتباری خریداری می‌کنند. همچنین تصمیم گرفته‌ایم در مقاطعی ثبت‌نام در رشته‌های سوابق تحصیلی را ببندیم و پردازش کنیم و بعد دوباره سامانه را باز کنیم و پذیرش‌ها ادامه داشته باشد این گونه هم خانواده‌ها و آن دانش‌آموزان دغدغه کمتری خواهند داشت.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: زمان مربوط به پذیرش رشته‌های مبتنی‌ بر سوابق تحصیلی در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره تکمیل ظرفیت رشته‌های پزشکی گفت: در دوره دکتری حرفه‌ای در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های پرستاری و مامایی و نظیر آنها در مرحله تکمیل ظرفیت با هماهنگی وزارت بهداشت ثبت‌نام خواهیم داشت، معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعامل خوبی با وزارت بهداشت دارد البته داوطلبان باید بدانند که ظرفیت ما خیلی محدود است فقط تعداد کمی از ظرفیت‌ها خالی مانده که در مرحله تکمیل ظرفیت امیدواریم کامل شود.

عدم پذیرش تکمیل ظرفیت دوره دکتری تخصصی در سال جاری

وی همچنین در پاسخ به سوال آنا درباره تکمیل ظرفیت در دوره دکتری تخصصی گفت: ‌امسال مرحله تکمیل ظرفیت برای دوره دکتری تخصصی برگزار نمی‌شود.

شاهانی ادامه داد: در سال 95 و در زمان مدیریت قبلی ظرفیت دوره دکتری تخصصی 54 هزار نفر بود در حالی که کل دانشگاه‌های دولتی کشور 14 هزار و 400 نفر ظرفیت پذیرش داشتند، ما ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی را ساماندهی کردیم و به 9 هزار و 800 رساندیم عملاً تعدادی از ظرفیت‌های ما خالی مانده ولی در راستای سیاست ارتقاء کیفیت از ابتدا اعلام کردیم که در دوره دکتری تخصصی تکمیل ظرفیت نخواهیم داشت.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره برداشته شدن تکمیل ظرفیت به طور کلی گفت: سعی می‌کنیم با وزارت علوم در این زمینه تعامل داشته باشیم، خوشبختانه وزیر علوم جدید همکاری سازنده‌ای با دانشگاه آزاد دارد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در حال حاضر مجموعه‌های زیادی در کشور دانشجو می‌پذیرند، شاید نگرانی‌ها به خاطر پخش شدن پذیرش دانشجو در هر یک از این دانشگاه‌ها باشد. در نهایت باید منتظر تصمیم شورای سنجش و پذیرش باشیم.

جداسازی آزمون‌های دانشگاه آزاد در دست پیگیری

شاهانی همچنین درباره جداسازی آزمون‌های دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه‌ها گفت: فعلا این موضوع محقق نشده است ولی بحث آزمون‌ها سر جای خودش است دانشگاه آزاد علاقه دارد با تفاهم با وزارت علوم این موضوع را حل کند.

وی همچنین به آمایش رشته‌ها در دانشگاه آزاد تاکید کرد و گفت: اگر در یک استان 20 تا 30 واحد داریم و بسیاری از آنها مثلا رشته حقوق و مهندسی مکانیک دارند را ساماندهی می‌کنیم چرا که نیاز نیست همه واحدها همه رشته‌ها را داشته باشند. آمارهای خوبی در این زمینه‌ها بدست آورده‌ایم که برای ما راهگشا هستند بر مبنای آنها می‌توانیم دورنما را تدوین کنیم.

شاهانی اضافه کرد: ما پذیرش در رشته‌ها را متمرکز خواهیم کرد، ممکن است مثلا همین رشته حقوق و مکانیک را در یک استان فقط در 5 واحد ارائه کنیم و واحدهای دیگر پذیرش رشته‌های دیگر را عهده‌دار شوند.

اجرای طرح تعاون استانی اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از اجرای طرح تعاون استانی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: این طرح ابلاغ شده است و این گونه خواهد بود که هر عضو هیات علمی دیگر عضو هیات علمی یک واحد نیست بلکه عضو هیات علمی استان است و اگر در واحدی درس‌هایش کامل نشود باید با واحدهای دیگر ساعت‌های موظفی خود را کامل کند.

وی ادامه داد: همچنین ما از لحاظ ساختاری دنبال تغییرات هستیم و همانطور که رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده‌اند هیچ واحدی علی‌رغم مشکلات مالی تعطیل نمی‌شود، ولی دلیلی هم ندارد که واحدهایی که با مشکلات مالی روبرو هستند و زیان ده‌اند با مدیریت مستقل اداره شوند، بلکه چند واحد را تجمیع خواهیم کرد و یک رئیس و یکسری از معاونان بر مجموع آنها نظارات می‌کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس