در پی مصوبه پاداش بازنشستگی ؛ درخواست اساتید دانشگاه برای بازنشستگی افزایش یافت (96/11/11)

ایران کنفرانس

درخواست اساتید دانشگاه برای بازنشستگی افزایش یافت

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح جدید پاداش بازنشستگی باعث شده بخش زیادی از استاد تمام‌های دانشگاه در خواست بازنشستگی کنند .

جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر به تعامل با روسای دانشگاه‌ها برای پیگیری مشکلات آنها در بودجه ۹۷ اشاره کرد و گفت: عموما روسای دانشگاه ها مسائل دانشگاهی را به صورت فردی، حضوری و یا تلفنی با کمیسیون مطرح می کنند، از وزارت علوم نیز، نمایندگان آن وزارتخانه، مشکلات وزارت علوم را به کمیسیون آموزش منعکس می کنند.

وی درباره مشکلات دانشگاه ها در لایحه بودجه ۹۷ گفت: یکی از عمده ترین مسائل این است که بودجه ۹۷، به پژوهش آن گونه که شایسته است توجه نکرده و یا به عبارتی بودجه، بوی پژوهش و فناوری نمی دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر ما به دنبال قدرت و ثروت برای کشور هستیم، راه آن پژوهش و فناوری است، نمی شود آن را تقویت نکرده و دنبال این باشیم که یک کشور قدرتمند و ثروتمندی باشیم.

وی ادامه داد: باید در حوزه علم و فناوری که نماد آن پژوهشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها هستند، توجه شود، در بودجه توجه کافی به این بخش نشده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بحث مربوط به عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها موضوع دیگری است که در بودجه ۹۷، باعث بی انگیزگی اساتید می شود که پیشنهاداتی برای این موضوع نیز داریم که در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بحث دیگر نیز مربوط به پاداش بازنشستگی است، یکی از مهمترین اجزای دانشگاه ها، استاد تمام های آن دانشگاه هستند، اگر دانشگاهی دانشجوی دکتری پذیرش می کند، به اعتبار استاد تمام های دانشگاه است.

ساداتی نژاد افزود: لذا این بحث پاداش بازنشستگی باعث شده بخش زیادی از استاد تمام‌های دانشگاه در خواست بازنشستگی کنند این در حوزه علمی زیان وارد می کند، پیشنهاد ما این است که اعضای هیات علمی دانشگاه ها بتوانند مستثنی شوند، امیدواریم با کمک دیگر نمایندگان این مشکل نیز مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه ۹۷، پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا خواهد بود، یعنی کسی که حداقل ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته است در زمان بازنشستگی تنها ۷۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس