جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۷ (96/11/30)

ایران کنفرانس

جزئیات برگزاری آزمون دکتری ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کارت ورود به جلسه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از   اول اسفندماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کارت ورود به جلسه و برگ راهنما شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از سه شنبه اول اسفندماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  منتشر می شود.

وی افزود: داوطلبان از اول اسفندماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و یا اطلاعات ثبت نامی خود می توانند نسبت به دریافت کارت و پرینت آن اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: براساس ضوابط تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر زن و ۱۳۳ هزار و ۸۳۲ نفر مرد هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: براساس آمار موجود ۴۲.۹۹ درصد داوطلبان را زنان و ۵۷.۰۸ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

وی گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ در ۷ گروه آموزشی و در ۲۴۶ کد رشته امتحانی در صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درب های ورودی حوزه ها راس ساعت ۷:۳۰ بسته می شود بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب ها ممانعت خواهد شد.

توکلی عنوان کرد: سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

وی افزود: در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی ارائه می شود که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ نامه و بسته دوم حاوی سئوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه ۲آزمون می باشد.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

توکلی گفت: تعداد دروس اختصاصی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون مربوط به هریک از کد رشته های امتحانی و زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول مندرج در صفحه دو برگ راهنمای شرکت در آزمون خواهد بود.

وی عنوان کرد: دفترچه شماره ۲ شامل سئوالات دروس استعداد تحصیلی( ۳۰سئوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است و داوطلبان در مدت ۹۰ دقیقه نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تمامی دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.

توکلی اظهار داشت: دفترچه های سئوال دارای و به تناسب در انواع  A، B، C و D تقسیم می شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس