جزئیات نحوه همکاری دانشگاه آزاد با اساتید مدعو و تمام وقت (96/12/14)

ایران کنفرانس

جزئیات نحوه همکاری دانشگاه آزاد با اساتید مدعو و تمام وقت

جزئیات استفاده از توان اعضای هیات علمی تمام وقت و نحوه همکاری اساتید مدعو در دانشگاه آزاد اعلام شد که این امر در قالب طرح تعاون به تمامی واحدهای دانشگاه ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تعاون دانشگاه آزاد با هدف ساماندهی و استفاده بهینه از تخصص اعضای هیات علمی استان‌ها در راستای افزایش سطح کیفی آموزش و جلوگیری از اتلاف بهره‌وری این نیروی انسانی در رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی به تمامی واحدهای این دانشگاه ابلاغ شده است.

در این طرح اعضای هیات علمی واحدهای یک استان در صورت عدم تکمیل ساعت موظف تدریس خود در واحد محل اشتغال، باید ساعات موظف تدریس را در سایر واحدها و مراکز آموزشی سطح استان بگذرانند.

در این آیین نامه آمده است:

۱. معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز آموزشی و ادارات کارگزینی هیات علمی با ورود به سامانه آموزشی «ساهم» به نشانی www.sahem.iau.ir می‌توانند از تعداد واحدهای درسی ارائه شده برای تمامی دروس در همه واحدها و مراکز آموزشی سطح استان و همچنین دروس تخصیص یافته به اعضای هیات علمی، مدعو و مدرسان حق‌التدریس اطلاع یابند و لیست اساتیدی که ساعات موظف تدریس آنان تکمیل نمی‌شود را مشاهده کنند.

۲. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد ذی ربط پس از اخذ صورتجلسه مربوط به کسر ساعات تدریس اعضای هیات علمی که به تایید شورای گروه و رئیس دانشکده مربوطه رسیده، موظف است ساعات کسر تدریس ایشان را در سامانه آموزشی «ساهم» ثبت کند تا مراتب برای بررسی و اتخاذ تصمیم به استان مربوطه ارسال شود.

قبل از ثبت ساعات کسر موظف تدریس اعضای هیات علمی در سامانه، مفاد شیوه‌نامه شماره ۵۲۱۲۶ /۳۰ مورخ ۹۵/۰۷/۲۶ مبنی بر معادل‌سازی ساعات موظف تدریس با فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی رعایت شود.

در خصوص اعضای هیات علمی بالینی گروه علوم پزشکی، ابتدا فعالیت آموزشی این‌گونه اعضای هیات علمی بر مبنای پیوست شماره ۱ شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معادل‌سازی شود، سپس نسبت به ثبت ساعات کسر تدریس در سامانه اقدام شود.

در صورت اعلام عدم تکمیل ساعات موظف تدریس برای اعضای هیات علمی در هر رشته، استفاده از اساتید مدعو و حق‌التدریسِ همان رشته در آن واحد دانشگاهی ممنوع است.

در صورت عدم تکمیل ساعت موظف تدریس اعضای هیات علمی در یک رشته یا عدم تکمیل ساعت موظف در سایر واحدها و مراکز آموزشی سطح استان، استفاده از اساتید مدعو و حق‌التدریس در همه واحدها و مراکز آموزشی استان ممنوع است.

۳. پس از اعلام اسامی اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظف تدریس، کارگروهی در استان با ترکیب معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی سطح استان با ریاست رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان تشکیل و نسبت به تکمیل ساعت موظف تدریس این‌گونه اعضای هیأت علمی در سایر واحدها و مراکز آموزشی سطح استان اقدام و مراتب به همراه صورتجلسه تنظیم شده از طریق سامانه به سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود.

ساعت موظف تدریس اعضای هیات علمی در سایر واحدهای استان، باید متناسب با رشته تحصیلی ایشان و در گروه تخصصی مربوطه تکمیل شود.

۴. پس از بررسی حوزه معاونت علوم پزشکی و اداره کل امور هیات علمی «حسب مورد»، مراتب از طریق سامانه «ساهم» جهت اجرا به واحدها و مراکز آموزشی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

۵. احکام کارگزینی این‌گونه اعضای هیات علمی باید توسط واحد دانشگاهی مبدا صادر شود و واحدها و مراکز آموزشی مقصد نیز پس از تکمیل ساعت موظف تدریس این‌گونه اعضای هیات علمی، موظف به واریز حق‌الزحمه آنان به میزان واحد معادل حکم کارگزینی به تعداد ساعت موظف تکمیل شده ایشان به حساب واحد مبدا بوده تا حقوق و مزایای عضو هیات علمی توسط واحد مبدا پرداخت شود و از منظور کردن آن در حساب فی ما بین خودداری شود.

۶.تمامی مجوزهای درون استانی مربوط به ماموریت اعضای هیات علمی که در تاریخ‌های ۹۶/۱۱/۰۱ یا ۹۷/۰۵/۳۱ به اتمام می‌رسند «حسب مورد» قابل تمدید نخواهند بود و واحدهای دانشگاهی مبدا موظف به تکمیلی ساعت تدریس این‌گونه اعضای هیات علمی بر اساس مفاد این بخشنامه است.

۷. درخواست انتقال یا ماموریت آن دسته از اعضای هیات علمی که مشمول مفاد این آیین‌نامه می‌شوند، بررسی نخواهد شد و واحدهای دانشگاهی مبدا موظف به تکمیل ساعت تدریس این‌گونه اعضای هیات علمی است.

زمان بررسی و تشکیل شورای گروه در واحدها و مراکز آموزشی و کارگروه استان برای نیمسال اول تحصیلی تا پایان مرداد ماه و برای نیمسال دوم تحصیلی حداکثر تا پانزدهم دی ماه هر سال تعیین می‌شود.

این آیین‌نامه در دویست و سی و سومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه به تصویب رسیده و مسئولیت حسن اجرای آن بر عهده معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز آموزشی و نظارت بر آن بر عهده رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان است.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 14 اسفند 1396 ، 10:48)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس