به جز دانشگاههای سطح ۱ و ۲؛ پذیرش دانشجوی دکتری در رشته های جدید ممنوع شد (97/1/19)

ایران کنفرانس

به جز دانشگاه های سطح 1 و 2 ، پذیرش دانشجوی دکتری در رشته های جدید ممنوع شد

معاون آموزشی وزیر علوم درباره ممنوعیت ایجاد رشته محل های جدید در مقطع دکتری تخصصی برای تمام زیر نظام های آموزش عالی توضیح داد.

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه اخیر شورای گسترش آموزش عالی گفت: به منظور کنترل کمی و نظارت دوره های دکتری، شورای گسترش آموزش عالی مقرر کرد، ایجاد رشته محل های جدید در مقطع دکتری تخصصی برای تمام زیر نظام های آموزش عالی، اعم از دولتی و غیر دولتی برای سال ۹۸-۹۷ممنوع شود.

وی ادامه داد: صرفا دانشگاه های سطح یک و دو می‌توانند با حفظ تعداد رشته محل های دایر و ظرفیت پذیرش دانشجو در سال های ۹۷-۹۶ نسبت به جا به جایی رشته ها و جایگزینی رشته های جدید با رشته های قدیمی با رعایت ظوابط و مقررات اقدام کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره این مصوبه شورای گسترش آموزش عالی توضیح داد: ما در جامعه آموزش عالی در تمام محافلی که صحبت می‌کنیم، همه به ما انتقاد می‌کنند که وضعیت جامعه دانشگاهی در بخش دکتری بسیار بی‌رویه رشد کرده است. درحال حاضر، نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم که بسیار بیش از نیاز بازار است.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: برخی رشته ها خود غیر ضروری است و خیلی از مجوزها در گذشته صادر شده، تمام این‌ها باید کنترل شود.

وی افزود: جامعه آموزش عالی، بدنه دانشگاه‌ها، جامعه مدیران ارشد کشور، ا ز ما انتطاردارند که برای این همه فارغ التحصیل کشور جایگاهی تعریف شود.

شریعتی نیاسر افزود: به طور طبیعی افرادی که مدرک دکتری دریافت می‌کنند، اکثریت آنها هدف‌گذاری شغلی شان دانشگاه ها است و دانشگاه‌های ما ظرفیت پذیرش این همه دانشجوی دکتری را ندارند.

وی ادامه  داد: عملا ما یک هرز رفت سرمایه را به ویژه در بخش دانشگاه های بزرگ مان داریم که این باید مهار شود.

شریعتی نیاسر افزود: به همین دلیل بود که ما با تصویب شورای گسترش آموزش عالی این محدودیت را از امسال قائل شدیم و همه دانشگاه ها، اعم از دولتی و غیر دولتی موظف هستند که به آن عمل کنند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: سال تحصیلی  ۹۸-۹۷ و سال های بعد از آن باید سال قانونمداری، توجه به ضرورت ساماندهی آموزش عالی و سال ماموریت گرایی آموزش عالی باشد. ما باید نقاط ضعف آموزش عالی را اصلاح کنیم و در واقع طی یک فرایندی آن را به نتیجه برسانیم.

وی به نشست هم‌اندیشی وزیر علوم با پیشکسوتان آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این هم اندیشی به این دلیل برگزار شد تا نظرات آنها را بدانیم و جالب است که اکثر پیشکسوتان آموزش عالی کشور، مستقل از هر گونه تفکر سیاسی همه بر این باور هستند که باید این ساماندهی و محدودیت ها صورت گیرد، تا ما بتوانیم آینده بهتری را رقم بزنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس