روند صدور ارز دانشجویی تشریح شد (97/1/28)

ایران کنفرانس

روند صدور ارز دانشجویی تشریح شد

معاون وزیر علوم روند صدور ارز دانشجویی را تشریح کرد و گفت: هر دو هفته یکبار، یک هزار تقاضای دانشجویان را تایید و به بانک اعلام می کنیم و صحبت کرده ایم این ظرفیت را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی در برنامه بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه چهار سیما درباره آخرین روند صدور ارز دانشجویی گفت: بخشنامه بانک مرکزی، در شرایط فعلی همان بخشنامه ای است که ما در طی سال گذشته براساس آن اقدام می کردیم.

وی ادامه داد: در حقیقت به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که با هزینه شخصی خودشان در خارج از کشور تحصیل می کنند مبلغی پرداخت می شود که این مبلغ ماهانه ۱۰۰۰ دلار به ازای دانشجو، ۵۰۰ دلار به ازای هر یک از اعضای همراه دانشجو، پرداخت می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: همین طور شهریه دانشگاهی سالانه معادل ۱۵۰۰۰ دلار پرداخت می شود و اخیرا امکاناتی، برای کسانی قبلا از این ارز استفاده نمی کردند و هم اکنون مایل هستند که استفاده کنند، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: جهت اطلاع آنها اعلام می کنم که تسهیلات لازم پیش بینی شده است بدون حضور دانشجو یا متقاضی یا خانواده وی، این امکان وجود دارد که مدارک را در روی سایت نشا بارگذاری کنند.

معاون وزیر علوم به مدارکی که دانشجویان باید ارائه کنند اشاره کرد و گفت:  گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه معتبر، ویزا و قسمت های ورود و خروج گذرنامه مدارکی است که باید برروی سایت بارگذاری کنند و همزمان مدرک گواهی اشتغال به تحصیل را روی سایت «تاک» وزارت امور خارجه را قرار دهند، تا نمایندگی جمهوری اسلامی آن را به صورت آنلاین تایید کند.

صدیقی افزود: خوشبختانه هم وزارت امور خارجه هم سازمان امور دانشجویان و هم بانک به این سایت دسترسی دارند، هیچ نوع کاغذ دیگری رد و بدل نمی شود و نیاز به تایید حضوری در ایران و یا در وزارت امور خارجه ندارد مستقیما براساس تاییدی که ما برروی گواهی اشتغال انجام می دهیم، به تدریج و به نوبت بانک های عامل پرداخت را انجام می دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود:  دانشجو نیز مجاز است که در ابتدایی که تقاضا می کند شعبه بانک را خود مشخص کند که شعبه، یا بانک سامان است یا بانک تجارت، دانشجو در هر محلی که در کل ایران مایل است ارز را از یکی از این شعب دریافت کند، آن  شعبه را مشخص می کند زمانی که سازمان، کد تایید را به دانشجو اعلام می کند، خانواده دانشجو می توانند به همان شعبه مراجعه کرده و با پرداخت مبلغ ریالی، ارز را دریافت کنند و به دانشجو ارسال کنند.

صدیقی افزود: از نظر ظرفیت نیز هر دو هفته یکبار، یک هزار تقاضای دانشجویان را تایید و به بانک اعلام می کنیم و صحبت کرده ایم این ظرفیت را افزایش دهیم تا سریع تر به تقاضاهایی که وجود دارد پاسخ دهیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس