چگونگی رسیدگی به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه (97/2/9)

ایران کنفرانس

چگونگی رسیدگی به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه

چگونگی رسیدگی به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه در هیات عالی جذب تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۰۸ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و پس از بحث و بررسی اعضاء مصوبه جلسه ۱۹۳ هیات عالی جذب مورخ ۴ اردیبهشت ۹۶ در خصوص جذب متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی «مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور» به شرح زیر اصلاح شد:

«دانشگاه‌ها مکلفند برای جذب متقاضیان جذب در هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی «مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور» در رشته‌های غیرپزشکی با کسب ۷۰ درصد امتیاز حدنصاب (آخرین فرد پذیرفته شده از جهت رتبه علمی) و برای رشته های پزشکی با کسب ۷۰ درصد امتیاز حدنصاب (آخرین فرد پذیرفته شده از جهت رتبه علمی) اقدام کنند».

در ادامه جلسه ۲۰۸ هیات عالی جذب، اعضاء ضمن اشاره به وظیفه هیات‌های مرکزی جذب مبنی بر بررسی و تأیید صلاحیت عمومی راتبه‌های متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بند الف مصوبه جلسه ۱۳۹ هیات عالی جذب مورخ ۳ تیر ۹۳  را به شرح زیر اصلاح کردند:

«عدم تأیید صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان راتبه «بورسیه» بر عهده هیات‌های اجرایی جذب نیست و هیأت‌های اجرایی جذب موظفند پرونده راتبه‌ها را برای بررسی بیشتر به هیات‌های مرکزی جذب ارجاع دهند».

همچنین اعضاء مقرر کردند وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخص‌های اجرای فرآیند جذب را به منظور رتبه بندی دانشگاه‌ها استخراج کرده و ظرف یک ماه به هیات عالی جذب ارائه دهند تا به مراجع ذی‌ربط ارسال شود.

در ادامه جلسه نیز اعضای هیات عالی جذب ضمن بحث در خصوص چگونگی بررسی پرونده متقاضیان جذب در «سامانه نور رضوی» بر لزوم بارگذاری پرونده‌ها در تمامی مراحل جذب در این سامانه به منظور اطلاع رسانی به متقاضیان جذب و تبدیل وضعیت و نظارت دقیق بر عملکرد هیات‌های اجرایی و مرکزی جذب کردند.

ضمنا مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عملکرد دانشگاه‌ها در بارگذاری اطلاعات متقاضیان جذب نظارت بیشتری داشته باشد.

همچنین تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فناوری‌های نوین آمل، دانشگاه بجنورد، پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه ملی علوم جانوری و اقیانوس‌شناسی، دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، دانشگاه علوم و فنون فارابی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد موفق به کسب رأی اعضای هیات عالی جذب شدند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس