دستورالعمل نحوه برگزاری ارزیابی جامع دکتری دانشگاه آزاد ابلاغ شد (97/2/22)

ایران کنفرانس

دستورالعمل نحوه برگزاری ارزیابی جامع دکتری دانشگاه آزاد ابلاغ شد

دستورالعمل اصلاح نحوه برگزاری ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی آموزشی پژوهشی دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه آمده است: «پیرو شیوه‌نامه ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی آموزشی پژوهشی مورخ ۱۲ بهمن ماه سال ۹۵ و به منظور یکسان‌سازی نحوه برگزاری و اجرای مناسب ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی، آزمون مذکور برای تمامی دانشجویان دوره دکتری تخصصی از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و بعد از آن با فرآیند جدید برگزار خواهد شد.

ارزیابی جامع در محل های تعیین‌ شده توسط کمیته برگزاری استان (با هماهنگی واحدهای دانشگاهی) و با نظارت آن کمیته و اداره کل نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه برگزار می‌شود.

این ارزیابی در هر سال تحصیلی دو نوبت برگزار می شود که زمان برگزاری ارزیابی جامع برای نیمسال اول هر سال تحصیلی از ابتدای هفته آخر آبان ماه تا پایان هفته اول آذرماه (بازه زمانی دو هفته) و در نیمسال دوم هر سال تحصیلی از ابتدای هفته آخر اردیبهشت ماه تا پایان هفته اول خردادماه (بازه زمانی دو هفته) است.

به منظور مدیریت امور اجرایی برگزاری ارزیابی جامع استانی، در هر استان کمیته برگزاری متشکل از ۵ نفر از میان اعضای شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان (معاونان آموزشی واحدهای استان با مرتبه علمی حداقل استادیاری) از طریق رای‌گیری تعیین می‌شود.

رئیس این شورای آموزشی به عنوان رئیس این کمیته بوده و احکام اعضا توسط دبیر هیات امنای استان صادر می‌شود.

در هر رشته یک کارگروه ۳ تا ۷ نفره تخصصی استانی از اعضای هیات علمی (ترجیحا تمام‌وقت) متخصص در رشته واحدهای استان تشکیل می‌شود.

با توجه به اینکه آزمون جامع با هدف سنجش احراز توانایی علمی و تخصصی برای آغاز فعالیت پژوهشی دانشجواست، فهرست عناوین موضوعات تعیین شده (حداقل ۳ و حداکثر ۵ موضوع) و منابع مرتبط با آنها، توسط کمیته برگزاری هر استان باید حداقل یک ماه قبل از زمان برگزاری بخش کتبی آزمون جامع، از طریق استان به اطلاع واحدهای دانشگاهی مربوطه رسانده شود.

هر یک از واحدهای دانشگاهی ملزم به اطلاع رسانی عناوین یادشده به دانشجویان هستند.

بخش شفاهی ارزیابی جامع مطابق ضوابط شیوه‌نامه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۵ با حضور برخی از اعضای کارگروه تخصصی و توسط مدرسان هر یک از گروه های تخصصی در واحد دانشگاهی محل تحصیل دانشجو و پس از اجرای بخش کتبی ارزیابی جامع، برگزار می شود.

این دستورالعمل برای تمامی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و بعد از آن امتحان جامع را اخذ می کنند، لازم الاجراست.

براساس بند ۳ این بخشنامه و طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی، امتحان جامع دانشجویان دوره دکتری نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به دلیل همزمانی برگزاری این آزمون با ماه مبارک رمضان، استثنائا در نیمه اول تیرماه برگزار خواهد شد.»

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس