شرط سنی برای جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی اعلام شد (97/2/25)

ایران کنفرانس

شرط سنی برای جذب هیات علمی در دانشگاه های دولتی اعلام شد

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم شرط سنی برای اعضای هیات علمی در دانشگاه های دولتی را اعلام کرد.

محمد رضا رضوان طلب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرط سنی برای جذب هیات علمی در دانشگاه ها گفت: در دانشگاه های دولتی، شرط سنی برای جذب، سن استخدام است، متقاضیان جذب هیات علمی اگر مقصد خود را دانشگاه های غیردولتی عنوان کنند، شرط سنی ندارند چون وضعیت آنها استخدام نیست، آنها پیمانی بوده و تابع قانون اداره کار هستند.

وی ادامه داد:  اما اگر فرد متقاضی عضویت در دانشگاه های دولتی باشد، برای دانش آموخته مقطع دکتری ۴۰ سال و برای دانش آموختگان فوق لیسانس اگر دانشگاه آنها را پذیرش کند، ۳۰ سال است مگر اینکه افراد سابقه ای درجای دیگر داشته باشند که این شرط سنی تغییر کند.

معافیت سنی در جذب هیأت علمی

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به یک سری معافیت هایی که در شرط سنی وجود دارد اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال یک سری معافیت هایی برای ایثارگران وجود دارد آنهایی که مشمول قوانین ایثارگران بند «پ» ماده ۹۰ قانون ششم توسعه شوند، شرط سنی ندارند. غیر از آنها، براساس عملکرد آموزشی و پژوهشی نیز یک سری معافیت های محدودی به متقاضیان جذب تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کسی قبل از اینکه متقاضی عضویت هیات علمی شود، ۵ سال به عنوان حق التدریس در دانشگاهی همکاری کرده و هر ترم حداقل ۱۰ واحد تدریس کرده باشد. مرکز جذب سابقه این افراد را برای هر ترم به اندازه ۶ ماه معافیت سنی لحاظ می کند. یعنی کسی که ۵ ترم، سابقه خود را به مرکز جذب ارائه کند و سوابقش توسط مرکز جذب اعتبار سنجی و پذیرفته شود، می تواند تا ۴۲ و نیم سال سن داشته باشد یعنی دوسال و نیم برای ۵ ترم وی محسوب می شود.

وی درباره شرط سنی اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معمولا اساتید دانشگاه دولتی زمانی که بازنشست می شدند با سن ۵۰ یا ۶۰ سال در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت می شدند.

رویکرد دانشگاه آزاد در استخدام استاد

وی ادامه داد: مدیریت جدید دانشگاه آزاد رویکردش این است که از نیروهای جوان استفاده کند و قرارداد افرادی را که قبلا به صورت پیمانی جذب این دانشگاه شده بودند را تمدید نکند، تا نیروهای جوان جای آن را بگیرند که البته رویکرد خوبی است با مصالح ملی نظام نیز تطبیق دارد.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: البته باید از تجربیات با سن بالاتر نیز استفاده شود که مکانیزم دیگری در دانشگاه آزاد برای آن پیش بینی شده است. در هر حال این موضوع بر اساس نظر خود دانشگاه آزاد انجام می شود و مرکز جذب هیچ دخالتی در آن ندارد.

وی ادامه داد: مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم هیچ نقشی در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ندارد و از حدود دوماه گذشته نیز دانشگاه آزاد یک مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده است و هیات عالی جذب این شورا نیز با آن موافقت کرده است تا مرکز جذب جدایی داشته باشند، بنابراین شرط سنی اعضای هیات علمی این دانشگاه توسط خود دانشگاه آزاد مشخص می شود.

هیچ دخالتی در جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد نداریم

رضوان طلب افزود:  قبلا پرونده اساتید دانشگاه آزاد به مرکز جذب ارائه می شد که تمام پرونده اساتید این دانشگاه که حدود ۵ هزار پرونده می شد، چه پرونده هایی که از گذشته بود و اساتید استخدام شده بودند و چه پرونده هایی که جدیدا ارائه شده و در دست رسیدگی بود همه را به دانشگاه آزاد اسلامی بازگرداندیم و دخالتی در جذب دانشگاه آزاد و تعیین شرط سنی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه را نداریم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس