آغاز مرحله دوم کنکور دکتری از ۷ خرداد (97/3/3)

ایران کنفرانس

آغاز مرحله دوم کنکور دکتری از ۷ خرداد

پذیرش دانشجو در دوره دکتری (Ph.D) فرآیندی دو مرحله ای است که پس از اعلام نتیجه انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در آزمون، مرحله دوم دانشگاه های دولتی از هفتم خرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آیین نامه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) پذیرش دانشجو در این مقطع شامل اجرای فرآیندی دو مرحله ای است که اجرای این مراحل مطابق با شیوه نامه ابلاغی شماره ۳۶۳۶/س تاریخ اول اردیبهشت ۹۷ صورت خواهد گرفت.

مرحله اول مربوط به آزمون متمرکز بوده که این آزمون در جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ با حضور ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب از میان ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۷ برگزار شد.

از تعداد حاضرین در جلسه آزمون، تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت تعداد ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ داوطلب و یا به عبارت دیگر ۷۱.۸۸ درصد مجازین نسبت به انتخاب کدرشته محل های تحصیلی خود در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش اقدام کردند.

۳۱ اردیبهشت ماه ۹۷ نتیجه انتخاب رشته داوطلبان دکتری ۹۷ اعلام شد و بر اساس ضوابط تعداد ۵۹ هزار و ۳۸۶ نفر از داوطلبان انتخاب رشته کننده در کدرشته محل های انتخابی دارای حد نصاب نمره علمی لازم اعلام شدند.

پس از برگزاری آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه علمی و سنجش عملی، بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلبان توسط دانشگاههای پذیرنده دانشجو صورت می گیرد.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند ۲-۱۲ صفحه ۹ دفترچه‌ شماره ۱ آزمون)، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

بر اساس برنامه زمان بندی دانشگاه ها و کدرشته های مختلف که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است مرحله دوم از ۷ خرداد آغاز می شود و به تناسب رشته و دانشگاه تا ۸ مرداد ادامه دارد.

در این میان هر دانشگاهی مجاز است که به هر یک از شیوه های مصاحبه، آزمون کتبی یا سایر روش های سنجش علمی بر اساس ضوابط اعلام شده، از داوطلبان سنجش به عمل آورد. همچنین هزینه مرحله دوم نیز بر اساس مصوبه هیات امنای هر دانشگاه، از داوطلبان دریافت می شود.

ثبت نام در سامانه های آموزشی دانشگاه ها نیز از دیگر اقداماتی است که داوطلبان واجد شرایط باید آن را انجام دهند. بر اساس برنامه زمان بندی بیشتر دانشگاه ها از پنجشنبه سوم خرداد سامانه آموزشی خود را برای ثبت نام داوطلبان باز می کنند.

جدول هزینه های ۱۲ دانشگاه کشور برای مرحله دوم کنکور دکتری ۹۷

ردیف دانشگاه میزان هزینه توضیحات دانشگاه ها
۱ دانشگاه تهران ۹۰۰ هزار ریال (۹۰ هزار تومان)

این دانشگاه برای برخی از رشته ها جدول مواد و ضرایب آن دسته از رشته/ ‏‬ گرایش هایی که شامل آزمون کتبی هستند را اعلام کرده است.

ثبت نام داوطلبان این دانشگاه صرفا از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه و بصورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد. جدول ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری با امتیازات مورد نیاز منتشر شده است.

کسب حداقل ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در این ارزیابی برای دوره روزانه و کسب حداقل ۴۰ امتیاز برای دوره نوبت دوم و پردیس های بین الملل و اقماری الزامی است.

۲ دانشگاه شهید بهشتـی ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان) معرفی شدگان مرحله دوم (مصاحبه) آزمون دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ ، لازم است راهنمای ثبت نام در سیستم جامع آموزشی گلستان از پنجشنبه ۳ خرداد تا قبل از تاریخ مصاحبه کدرشته محل خود را انتخاب کنند.
۳ دانشگاه فردوسی مشهد ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان) و ۳۰۰ هزار ریال (۳۰ هزار تومان) جهت هر رشته‌گرایش

پذیرش مرحله دوم این دانشگاه به دلیل ماهیت متفاوت رشته‎های تحصیلی، ارزیابی مرحله دوم از طریق «مصاحبه» و یا «مصاحبه-ارزشیابی کتبی» صورت می‎پذیرد.

ثبت نام الکترونیکی معرفی شدگانی که حدنصاب دانشگاه فردوسی مشهد را کسب کرده اند از تاریخ ۹۷/۳/۳ تا ۹۷/۳/۱۰ ازطریق سامانه پویا انجام می‎ شود.

۴ دانشگاه اصفهان ۸۵۰ هزار ریال (۸۵ هزار تومان)

داوطلبان در صورت دارا بودن حدنصاب تراز  می توانند از تاریخ ۲ خرداد نسبت به ثبت نام الکترونیکی برای ارزیابی آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام کنند.

۵ دانشگاه سیستان و بلوچستان یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان)

شیوه دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت مصاحبه است.

داوطلبان دانشگاه سیستان و بلوچستان که در کد رشته های مختلف مصاحبه می شوند باید فیش های جداگانه پرداخت کنند اما اگر در دوره شبانه و روزانه همان رشته مصاحبه می شوند یک فیش پرداختی کفایت می کند.

۶ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان)

داوطلبان دارای حد نصاب این دانشگاه می توانند از تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲ تا ۱۳۹۷/۰۳/۵ با مراجعه به سایت دانشگاه نسبت به ثبت نام برای ارزیابی تخصصی (مصاحبه) اقدام کنند.

پذیرش نهایی بر اساس ۵۰ درصد نمره آزمون سازمان سنجش و ۵۰ درصد نمره مصاحبه (شامل ۲۰ درصد سوابق تحصیلی و پژوهشی و ۳۰ درصد مصاحبه تخصصی)  است

۷ دانشگاه گیلان ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان)

ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک تمامی داوطلبان باید از تاریخ ۹۷/۰۳/۰۴ تا ۷۲ ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه گیلان انجام گیرد.

داوطلبان کد رشته محل های ۲۴۴۲ (*عمران و بهره برداری جنگل) و ۲۴۴۳ (علوم زیستی جنگل) حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۳/۰۵ فرصت دارند در سامانه ثبت نام کنند.

۸ دانشگاه هرمزگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (۱۲۰ هزار تومان)

ارزیابی تخصصی دانشگاه هرمزگان صرفاً بر اساس مصاحبه شفاهی صورت می پذیرد.

هر داوطلب باید دو عدد Clear Book تهیه کند. یکی برای اصل مدارک که در روز مصاحبه به همراه داشته و دیگری برای کپی مدارک. داوطلب باید Clear Book حاوی کپی مدارک را حداکثر تا تاریخ ۹۷/۰۳/۲۰ با پست پیشتاز به آدرس دانشگاه ارسال کند.

۹ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۸۰۰ هزار ریال (هشتاد هزار تومان)

داوطلبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر لازم است از ۵ تا ۱۹ خرداد ۹۷ سوابق شخصی، آموزشی، پژوهشی، تدریس و اشتغال خود را وارد سامانه کنند.

هر داوطلب، صرف نظر از نوع ورود (روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان) فقط یک هزینه برای ثبت نام پرداخت می کند.

۱۰ دانشگاه تبریز ۷۰۰ هزار ریال (۷۰ هزار تومان)

داوطلبان دارای حدنصاب با توجه به جدول زمانی مربوط به هر کد رشته محل می توانند ۶ تا ۳۱ خرداد ۹۷ به وبگاه دانشگاه تبریز مراجعه و ثبت نام کنند.

عدم حضور در آزمون کتبی و یا شفاهی و مصاحبه تخصصی در تاریخ مندرج در برنامه زمانی به منزله انصراف داوطلب از درخواست پذیرش در دانشگاه تبریز است.

برای پذیرش در دوره های روزانه امتیاز ۲۵ از ۵۰ و برای دوره های نوبت دوم، پردیس های خودگردان دانشگاه و دوره مشترک با دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی امتیاز ۲۰ از ۵۰ لازم است.

۱۱ دانشگاه شهید چمران اهواز یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان)

داوطلبان لازم است بر اساس جداول مربوطه با توجه به کد رشته یا کد رشته ای معرفی شده و با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای شرکت در جلسه مصاحبه مراجعه کنند.

در صورت معرفی داوطلب در چند کد رشته و انجام چند نوبت مصاحبه لازم است به تعداد کد رشته های معرفی شده فیش واریزی ارائه شود. چنانچه برای چند کد رشته فقط یک جلسه مصاحبه تعیین شده باشد نیازی به واریز وجه اضافی نیست.

۱۲ دانشگاه شیراز یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان)

شرکت در مصاحبه رشته های مختلف دانشگاه شیراز، مشروط به ثبت نام اینترنتی است. داوطلبان معرفی شده در چند کد رشته گرایش، باید برای هر کد رشته گرایش معرفی شده، جداگانه ثبت نام اینترنتی داشته باشد.

داوطلبان لازم است برای ثبت نام از روز ۹۷/۰۳/۰۱ تا دو روز قبل از تاریخ مصاحبه به نشانی اینترنتی دانشگاه شیراز مراجعه کرده و ضمن ثبت نام، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس