آغاز مصاحبه‌ دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر (97/3/12)

ایران کنفرانس

آغاز مصاحبه‌ دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز مصاحبه‌های دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۶ تیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، علیرضا رهایی گفت: امسال باتوجه به تجربیاتی که در دو سال گذشته برای مصاحبه‌های دوره دکتری داشتیم برنامه جدیدی تهیه شد.

وی افزود: در برخی سال ها مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شد که باعث بروز مشکلاتی برای داوطلبان می‌شد چراکه باید همه به تهران مسافرت می‌کردند و تجمع و تمرکز مصاحبه باعث اتلاف وقت می‌شد.

رهایی گفت: در سال ۹۶ انجام مصاحبه به تمام واحدهای دانشگاهی منتقل شد و در همه واحدها امر مصاحبه انجام گرفت. این روش هم باعث سفرهای زیاد داوطلبان می‌شد و وقت قابل توجهی از اعضای هیات علمی می‌گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: براساس این دو تجربه قرار شد که امسال مصاحبه در ۱۰ منطقه آمایشی انجام شود، مثلا برای استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مصاحبه در تبریز به عنوان مرکز منطقه آمایشی، در استان های گیلان، مازندران و گلستان مصاحبه در ساری و به همین ترتیب در بقیه مناطق (مشهد، قزوین، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز و کرمانشاه) انجام می‌شود.

وی گفت: اساتید نیز با هماهنگی معاونان آموزشی مناطق و واحدها انتخاب و در مناطق آمایشی متمرکز می‌شوند.

رهایی افزود: همچنین از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و دفتر نظارت و ارزیابی هم نمایندگانی اعزام می‌شوند که نظارت دقیق بر مصاحبه‌ها داشته باشند، به طوریکه مصاحبه‌ها شکل فرمالیته نداشته و ارزیابی علمی دقیقی از داوطلبان انجام شود و با این روش گزینش علمی به طور دقیق تر انجام می شود.

وی گفت: نتایج اولیه انتخاب رشته دوره دکتری از ۵ تا ۱۰ تیر اعلام می‌شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا داوطلبان برای رفتن به مصاحبه یک هفته زمان داشته باشند، برنامه مصاحبه‌ها از ۱۶ تیر آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد:  امسال حدود ۶۵ هزار نفر متقاضی حضور در دوره دکتری داریم که انتخاب رشته محل انجام داده اند.

رهایی درخصوص انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: اطلاعات رشته‌محل‌های ارشد آماده شده و طبق مصوبه برای هر رشته محل سه عضو علمی اختصاص یافته است، اطلاعات جمع آوری شده و مجموع اطلاعات برای دفتر گسترش آموزش عالی ارسال کردیم و بعد از اعلام دفتر گسترش، ثبت‌نام برای انتخاب رشته آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که از اوایل هفته آینده انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ آزاد اسلامی آغاز شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس