استخدام سالانه حدود ۲۰۰۰ فارغ‌التحصیل دکتری در دانشگاه‌ها (97/4/18)

ایران کنفرانس

استخدام سالانه حدود ۲۰۰۰ فارغ‌التحصیل دکتری در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به فارغ‌التحصیلی سالیانه ۱۵ هزار دانشجو از دوره دکتری خبر داد و گفت: سالیانه حدود ۲۰۰۰ نفر از این افراد به صورت هیات‌علمی در دانشگاه‌ها جذب می شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا رضوان طلب در دیدار با سرپرست و اعضای هیات علمی دانشگاه شهرکرد، گفت: درخواست فراوان، پذیرش محدود و منطقی دلیل طولانی شدن پروسه جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها است. به طوری که سالانه ۱۵ هزار نفر از دوره دکتری فارغ‌التحصیل می شوند و سالانه از این تعداد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی جذب می‌شوند.

وی در ادامه از افزایش ۱۲ به ۳۸ درصدی ظرفیت جذب هیات علمی بانوان خبر داد و گفت: در اولین گام فرآیند جذب هیات علمی، دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها نیازهای خود را در سامانه هیات علمی بارگذاری می کنند و سپس وزارتخانه این نیازها را برای تطبیق با آمایش و نقشه علمی کشور و تطبیق آن بر برنامه های اداری و مالی به مرکز نظارت می‌فرستد. پس از این مرحله ما از طریق فراخوان از متقاضیان دعوت می کنیم اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

دکتر رضوان طلب افزود: هنگام ارزیابی‌های علمی و تخصصی نیز اولین مرحله سنجش توانایی های علمی متقاضیان ازسوی کارگروه توانایی های علمی است و بعد از این مرحله ازسوی کارگروه صلاحیت‌های عمومی، صلاحیت عمومی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرد و در نهایت رای هیات جذب دانشگاه ها به منزله تأیید یا رد متقاضیان است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم بر پرهیز از سلیقه گرایی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: عمده تلاش ما در بحث تعیین صلاحیت‌های عمومی اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها دوری از سلیقه گرایی و سختگیری است.

وی در ادامه گفت: اعضای هیات جذب هیات علمی از سه شخص حقوقی و ۴ یا ۶ نفر شخص حقیقی تشکیل می‌شود که اشخاص حقوقی ریاست دانشگاه، رئیس نهاد رهبری و معاون آموزشی دانشگاه را شامل می شود. در این هیات اعضای ذکر شده هر کدام نظر خود را اعلام می کنند و قرار نیست با رای یکی از اعضا تصمیمات سایرین باطل شود.

دکتر رضوان‌طلب اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت شبکه جذب هیات علمی فاخرترین شبکه کشور است. در این شبکه بیش از ۲۰۰۰ نفر از مسئولان مجرب دانشگاه ها حضور دارند.

به گفته وی،‌ رسیدگی به صلاحیت‌های هیات علمی در حیطه کاری مرکز جذب قرار ندارد و ما صرفاً بر روند صحت هیات های جذب نظارت می‌کنیم.

وی در خصوص وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی نیز گفت: واقعیت این است که اعضای هیات علمی پیمانی تنها به مدت یکسال با دانشگاه ها قرارداد دارند. این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد تا منجر به ایجاد انتظارات نامتناسب نشود.

وی طولانی بودن فرآیند جذب را مربوط به دانشگاه ها دانست و میانگین زمان توقف پرونده ها در وزارت علوم را حدود ۴۰ روز عنوان کرد.

دکتر رضوان‌طلب همچنین درخصوص انصراف متقاضیان در مراحل پایانی جذب، جلوگیری از ورود آنان به دانشگاه‌های دیگر را به عنوان اهرمی برای جلوگیری از تضییع حقوق دانشگاه‌ها دانست و افزود: ممنوعیت تدریس و یا اخراج از دانشگاه، خارج از حیطه وظایف هیات جذب است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس