شرط جدید برای جذب اساتید جوان/ اعطای گرنت برای رفع نیازهای کشور (97/5/27)

ایران کنفرانس

شرط جدید برای جذب اساتید جوان/ اعطای گرنت برای رفع نیازهای کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند  در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های کشور در وزارت علوم گفت: از سال ۹۸ اعضای هیات علمی جوان کشور باید ۶ ماه دوره های تخصصی مربوط به دروسی که خوانده اند را بگذرانند.

وی افزود: این دوره ها به صورت نیمه وقت و تمام وقت خواهد بود و برای شرایط استخدامی این افراد الزام آور است.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: این طرح برای دیگر اعضای هیات علمی به صورت اختیاری خواهد بود و امتیاز مثبت برای آنها خواهد داشت.

برومند با اشاره به اجرای طرح ساز و کار اختصاص بودجه های پژوهشی در وزارت علوم گفت: از ابتدای مهر ماه این طرح اجرا می شود.

وی افزود: این طرح در تمامی حوزه ها از جمله علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر نیازهای کشور را به صورت فراخوان اعلام می کند و اعضای هیات علمی برای رفع این نیازها گرنت علمی دریافت خواهند کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: طی چهار هفته آینده اولین ویرایش این طرح به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ارسال خواهد شد.

برومند اظهار داشت: موضوع توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری از برنامه های معاونت پژوهشی وزارت علوم به شمار می رود که در این راستا به موضوع افزایش کیفیت توجه خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دستاوردهای خوبی در پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها داریم اما نیازمند یک جهش وسیع هستیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: تمرکز بر چالش های ملی کشور به خصوص چالش های زیست محیطی از اولویت های وزارت علوم است که در این راستا برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

برومند با اشاره به جایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: باید بستری فراهم شود تا اعضای هیات علمی در همه حوزه های تخصصی خود بتوانند ارتباط دقیق و مستمر با بخش ها، دستگاه ها و سازمان های مربوطه خود داشته باشند.

وی عنوان کرد:  در حال حاضر طرح های صنعتی در دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اجرا می شود اما باید موضوع افزایش کیفیت را در این پروژه ها مد نظر قرار دهیم که در این راستا نیازمند مدیران تحقیقاتی هستیم بنابراین باید برای تربیت این مدیران آموزش های لازم را ارائه کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تمرکز بر برنامه محور کردن فعالیت های پژوهشی از دیگر اولویت های وزارت علوم است چرا که نباید فعالیت های پژوهشی بر اساس وظایف روزمره دنبال شود.

برومند با بیان اینکه شناسایی توانمندی اساتید، دانشجویان و دانشگاه ها در مناطق مختلف کشور بسیار مورد توجه است افزود: ما نمی خواهیم دو دانشگاه تهران یا صنعتی شریف داشته باشیم بلکه هر دانشگاهی باید اولویت ها و برنامه های خود را به صورت منطقه ای و ملی دنبال کند.

وی اظهار داشت: شکل گیری تیم های پژوهشی بسیار مورد اهمیت است چرا که چالش های کشور نسبت به گذشته متفاوت تر شده و برای رفع آنها نیازمند فناوری های گوناگون و تیم های تخصصی هستیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: یکی از نیازهای امروز وزارت علوم ایجاد نظام آماری است که در حال حاضر با معاونت های مختلف وزارت علوم صحبت کردیم و قرار است یک نظام آماری یکپارچه در این وزارتخانه تشکیل شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس