ایجاد دارالترجمه رسمی در دانشگاه آزاد (97/9/19)

ایران کنفرانس

ایجاد دارالترجمه رسمی در دانشگاه آزاد

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی که مدارک کاملی ارائه کنند در کمتر از یک هفته صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محمد عابدی گفت: دانشنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از زمان ورود به این اداره کل و در صورت کامل بودن مدارک در کمتر از یک هفته صادر می شود.

وی افزود: فرآیند صدور دانشنامه در سازمان مرکزی به روز است و به محض ارسال مدارک به اداره کل دانش‌آموختگان، مراحل بررسی پرونده و صدور دانشنامه انجام می‌شود.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۶ تا ۳۱ شهریور امسال، ۶۰۹ هزار و ۵۵۶ دانشنامه تائید شده از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: یکی از طرح‌هایی که برای تسریع در صدور دانشنامه فارغ‌التحصیلان در دستور کار است، حذف روند فیزیکی ارسال مدارک است که چرخه کاری زمان بری دارد، به‌ طوری‌ که برای صدور مدارک قطعی دانش‌آموختگان، ابتدا پرونده تحصیلی دانشجو پس از بررسی در دانشکده مربوطه به اداره کل دانش‌آموختگان واحد ارسال و پس از بررسی مجدد، مدرک موقت برای دانشجو صادر می‌شود.

عابدی خاطرنشان کرد: برای صدور دانشنامه نیز پرونده دانشجو از طریق دبیرخانه واحد به دبیرخانه سازمان مرکزی ارسال و پس از آن به اداره کل دانش‌آموختگان ارجاع داده می‌شود. این اداره کل نیز پس از صدور دانشنامه، اصل مدرک را از طریق دبیرخانه سازمان به واحد مبدا ارسال و دانشجو با مراجعه به واحد دانشگاهی خود دانشنامه را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه درخواست ریزنمرات دانشجویان نیز بروز ارائه می‌شود، گفت: پیش از این صدور ریزنمرات برای مراجعه کنندگان وقت‌گیر بود و روزانه در سه نوبت صادر می‌شد.

ارائه ریز نمرات در ۲۰ دقیقه

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون رسیدگی به درخواست ریزنمرات برای افرادی که درخواست حضوری و البته ضروری دارند، در سه نوبت حذف شده و هر زمان از ساعت کاری متقاضیان به اداره کل فارغ‌التحصیلان مراجعه کنند، حداکثر ظرف مدت ۳۰ دقیقه ریزنمرات آنها صادر می‌شود.

عابدی با اشاره به برنامه‌های اداره کل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای تسریع در انجام امور فارغ‌التحصیلان، اظهار داشت: روند بررسی تا ارسال و صدور دانشنامه‌ها پروسه زمان‌بری است که می‌توان با مکانیزه کردن آن، همه این مراحل را از طریق اتوماسیون امن و محرمانه اداری انجام داد و در کمترین زمان به دانش‌آموختگان خدمت‌رسانی کرد.

وی افزود: با توجه به برنامه جامع فناوری اطلاعات حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و راه اندازی سامانه جامع ساجد، سامانه دانش آموختگان نیز در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حذف صدور مدرک موقت فارغ‌التحصیلان برای دانش‌آموختگان واجد شرایط در دستور کار این اداره کل گرفته، تاکید کرد: حذف مدرک موقت برای دانش‌آموختگان علاوه بر اینکه باعث می‌شود دانشنامه فارغ‌التحصیلان در کوتاه‌ترین زمان صادر شود، صرفه‌جویی چند صد میلیون تومانی نیز برای دانشگاه در بر خواهد داشت.

عابدی ایجاد سامانه جامع دانش‌آموختگان را یکی از برنامه‌های جدی اداره کل دانش‌آموختگان عنوان کرد و افزود: از سال گذشته طرح اولیه این سامانه نوشته و در این دوره جزئیات این سامانه بررسی شده است. اجرای این سامانه میلیاردها تومان صرفه‌جویی برای دانشگا آزاد اسلامی به دنبال خواهد شد.

وی درباره خدمات و مزایای این سامانه، گفت: از صفر تا صد کارهایی که به صورت حضوری و فیزیکی در اداره کل دانش‌آموختگان انجام می‌شود، در سامانه جامع دانش‌آموختگان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اداره کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های زیادی دارد که در صورت اجرایی شدن آنها بیش از ۲۰ میلیارد تومان درآمدزایی و صرفه‌جویی برای دانشگاه خواهد داشت.

ایجاد دارالترجمه رسمی در دانشگاه آزاد

عابدی افزود: ایجاد دارالترجمه رسمی در سازمان مرکزی درحال پیگیری است.

وی عنوان کرد: از سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال اداره کل دانش‌آموختگان برای بیش از ۴۴ هزار نفر ریزنمرات صادر کرده و می‌توان گفت سالانه هزاران دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به اداره کل دانش‌آموختگان ریزنمرات خود را برای ارسال به دانشگاه‌های خارج از کشور دریافت و پس از ترجمه آن در دارالترجمه‌های رسمی، ریزنمرات به دانشگاه مقصد ارسال می‌کنند. با ایجاد دارالترجمه در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تسریع در روند کاری دانشجویان، مزیت های دیگری نیز متوجه دانشگاه خواهد شد.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۶۱۰ هزار دانشنامه تائید شده از سوی این اداره کل صادر شده است، گفت: یکی دیگر از پیشنهادهایی که برای ایجاد تحول در اداره کل دانش‌آموختگان مدنظر داریم، صدور دانشنامه‌های جدید با نمادهای اسلامی ایرانی، لایه‌های امنیتی بالا و قابلیت‌های بروز است.

عابدی اظهار داشت: یکی دیگر از طرح‌هایی که برای دانشنامه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی داریم، ۲ زبانه شدن آنهاست که با این کار همه دانشنامه ها با زبان فارسی و انگلیسی صادر می شود تا دانش‌آموختگان دیگر نیاز به ترجمه انگلیسی مدرک تحصیلی خود نداشته باشند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس