وضعیت بورس خارج دانشگاه‌ها در سال ۹۸ مشخص شد (97/10/1)

ایران کنفرانس

وضعیت بورس خارج دانشگاه‌ها در سال ۹۸ مشخص شد

رئیس سازمان امور دانشجویان وضعیت بورس دائم خارج از کشور در سال ۹۸ را اعلام کرد و گفت: اگر دانشگاه ها ضرورت جدی برای اعزام داشته باشند، در دفترچه شماره ۲ ظرفیت بورس دکتری اعلام می شود.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلیل عدم اعلام ظرفیت بورس خارج از کشور در دفترچه یک کنکور دکتری سال ۹۸ گفت: در سال های قبل نیز تعداد دانشجویانی که به بورس دائم خارج از کشور اعزم می شدند، خیلی کم بود.

وی ادامه داد: عملا هر ساله ۷۰ الی ۱۰۰ ظرفیت به بورس دائم خارج از کشور اختصاص داده می شود اما در نهایت تعداد افرادی که پذیرش نهایی می شوند کمتر از ظرفیت اختصاص داده شده است.

معاون وزیر علوم افزود: به جهت اینکه در مجموعه رشته هایی که دانشجوی دکتری تربیت می کنیم نیاز به اعزام دائم نداریم، همان دوره های کوتاه مدت در داخل یا خارج را توصیه می کنیم.

وی ادامه داد: فعلا در دفترچه شماره یک دکتری با توجه به شرایط ارزی کشور و عدم نیاز جدی به اعزام، ظرفیت بورس دائم دکتری اعلام نشده است،  اگر دانشگاه ها ضرورت جدی ای برای اعزام داشته و اعلام کنند در دفترچه شماره ۲ ظرفیت بورس دکتری دائم اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در چند سال اخیر پذیرش بورس خارج از کشور منوط به شرکت داوطلبان در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز( Ph.D شده است اما در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۸ آمده است که در صورت اعلام ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه ها، شرایط در دفترچه شماره ۲ (انتخاب رشته) اعلام خواهد شد.

در بند ۸ دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال ۹۸ آمده است: «پذیرش بورس خارج از کشور: در صورت اعلام ظرفیت پذیرش برای رشته های تحصیلی بورس خارج از کشور توسط دانشگاه ها، شرایط و ضوابط مربوط به این رشته ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) اطلاع رسانی خواهد شد.»

این در حالی است که در دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون ورودی دوره دکتری 97 تمامی شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور اعلام شده است.

این شرایط شامل حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته، حداکثر سن داوطلب در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری و سایر شرایط کسب حد نصاب علمی لازم بود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس